وزیر دفاع عراق:

نیروهای آمریکایی سال ۲۰۲۶ به طور کامل از عراق می روند

پس از اخباری که درباره توافق میان بغداد و ائتلاف بین المللی مخابره شد، وزیر دفاع عراق جزئیات بیشتری در این باره اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ - 08September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، پس از اخباری که درباره توافق میان بغداد و ائتلاف بین المللی مخابره شد، ثابت العباسی وزیر دفاع عراق جزئیات بیشتری در این باره اعلام کرد.

نیروهای آمریکایی سال ۲۰۲۶ به طور کامل از عراق می روند

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق گفت: کمیته‌های عالی نظامی عراق و آمریکا بر سر خروج نیروهای ائتلاف بین المللی طی دو سال و تبدیل روابط به شراکت امنیتی پایدار توافق کردند.

وی با اشاره به توافق عراق و آمریکا بر سر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در دو مرحله، گفت که مرحله نخست امسال آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد که در مرحله دوم خروج نیروهای امریکایی در سال ۲۰۲۶ به صورت کامل به پایان می‌رسد.

العباسی با بیان اینکه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، پیشنهاد داده بود که دو سال برای خروج نیروها کافی نیست و خواستار افزودن یکسال دیگر شده بود به مخالفت بغداد با این درخواست اشاره کرد.

وزیر دفاع عراق تعویق اعلام خروج نیروهای ائتلاف از آمریکا را به علت شرایط منطقه و انتخابات آمریکا دانست و از نهایی شدن و امضای تفاهم انجام شده در واشنگتن خبر داد.

العباسی با اشاره به اینکه عراق به دنبال قطع روابط با واشنگتن نیست، گفت: ما به دنبال توسعه روابط با آمریکا هستیم. به نفع عراق است که از هر محوری دور بماند.

وزیر دفاع عراق با اشاره به اینکه روابط عراق با عربستان در بهترین وضعیت خود است، گفت که در جریان سفر به عربستان، توافقنامه امنیتی مشترکی امضا خواهیم کرد.

وی مرزهای عراق و عربستان را بسیار امن توصیف کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار