روزنامه اسرائیلی: آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان با واقعیت‌های کنونی این رژیم همخوانی ندارد

با وجود اینکه شمار زیادی از مسئولان سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی مدعی حمله قریب‌الوقوع به لبنان هستند، یک تحلیلگر اسرائیلی، این ادعا‌ها را زیر سؤال برد و گفت که ارتش این رژیم، در پی ۱۱ ماه درگیری، به شدت ضعیف شده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹ - 08September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخلاف ادعای بسیاری از مسئولان و کارشناسان رژیم صهیونیستی مبنی بر آمادگی این رژیم برای حمله گسترده به لبنان، روزنامه صهیونیستی معاریو امروز گزارش داد که این مسئله واقعیت ندارد و چنین چیزی با واقعیت‌های کنونی ارتش رژیم صهیونیستی هیچ گونه همخوانی ندارد. 

روزنامه اسرائیلی: آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان با واقعیت‌های کنونی این رژیم همخوانی ندارد

«آوی اشکنازی» یکی از تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار یادداشتی در روزنامه معاریو اذعان کرد که هرگونه حمله گسترده به حزب‌الله لبنان هم اکنون با چالش‌ها و مشکلات بسیار زیادی روبروست و به همین دلیل صهیونیست‌ها قادر به چنین حمله‌ای نیستند.

وی گفت که نهاد‌های امنیتی اسرائیلی اخیراً به این نتیجه رسیدند باید عملیات گسترده‌ای در لبنان آغاز کنند و حزب‌الله را هدف دهند. در واقع هدف آنان ایجاد واقعیت جدید بر روی زمین است.

دفع حملات حزب الله قابل باور نیست

محافل رسانه‌ای صهیونیستی هم چندی پیش ادعا‌های سران این رژیم مبنی بر «خنثی‌سازی تهدید حزب‌الله و نابودی هزاران موشک و سکوی پرتاب» جنبش مقاومت لبنان را به سخره گرفتند. وب‌سایت «حدشوت بزمان» در واکنش به این ادعاها، مقاله‌ای تحت عنوان «واقعاً باور نمی‌کنم»، منتشر کرد. استفاده از همین عبارت نشانگر دروغ بودن ادعا‌های مسئولان رژیم صهیونیستی درباره دفع حمله حزب الله هست که بامداد روز یکشنبه صورت گرفت.

حزب‌الله چندی پیش، از پاسخ اولیه به ترور شهید فؤاد شکر فرمانده ارشد حزب‌الله خبر داد و گفت «در راستای پاسخ به شهادت سردار فؤاد شکر، رزمندگان مقاومت یک حمله هوایی بزرگ به عمق اراضی رژیم صهیونیستی آغاز کردند».

مقاومت لبنان درباره تعداد موشک‌های پرتاب شده به سمت مواضع رژیم صهیونیستی اعلام کرد «تعداد موشک‌های کاتیوشا پرتاب شده از ۳۲۰ به سمت مواضع دشمن فراتر رفت». 

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که مقر سازمان جاسوسی موساد و واحد ۸۲۰۰ که یک شاخه اطلاعاتی نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود از حمله بانک اهداف حزب‌الله در این حمله بوده است. این دو مقر در خیابان گلیلوت در شمال تل‌آویو قرار دارد.

اسرائیل برای حمله به لبنان با چه موانعی روبروست؟

اشکنازی که همچنان به‌عنوانان یک افسر ذخیره در ارتش اسرائیل مشغول به کار است، گفت که مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی با معضلات واقعی درباره زمان این حمله احتمالی روبرو هستند.

وی درباره موانعی که بر سر راصهیونیست‌هاست گفت: ارتش اسرائیل هنوز ماموریت خود را در غزه کامل نکرده است؛ به‌گونه‌ایای که ۱۰۱ اسیر اسرائیلی همچنان در دستان حزب حماس قرار دارند. کما اینکه ارتش هم نتوانسته است به صورت قطعی حماس را شکست دهد و به همین دلیل مجبور است شمار زیادی از نیرو‌های خود را در نوار غزه حفظ کند.

اشکنازی ادامه داد: این وضع بر روی آمادگی ارتش و منابع موردنیاز آن تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا ارتش نیازمند تجدید قوا و ارسال مجدد تجهیزات خواهد بود. به همین دلیل است که در حال حاضر نمی‌تواند وارد جنگ طولانی‌مدت شود.

 این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: کرانه باختری حجم زیادی از منابع و انرژی را از ارتش رژیم صهیونیستی گرفته و باعث شده است سایر بخش‌های ارتش نیز به شدت تضعیف شوند.

جنگ ۱۱ ماهه، توانی برای ارتش اسرائیل باقی نگذاشته است

به گفته اشکنازی، نهاد‌های امنیتی اسرائیل قصد دارند عنصر غافلگیری را در هرگونه حمله به لبنان حفظ کنند، اما جنگ طولانی‌مدتی که در حال حاضر بیش از ۱۱ ماه طول کشیده است تحقق چنین هدفی را بسیار دشوار خواهد کرد. گذشته از اینکه آمریکا نیز در حال حاضر برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌شود و انجام چنین حمله عملاً غیرممکن است.

این تحلیلگر اسرائیلی بر این باور است که ارتش اسرائیل در حال حاضر در غزه مشغول جنگ است و از این مرحله وارد مرحله جنگ مخصوص با حزب‌الله در لبنان شده است و این مسئله می‌تواند باعث آمادگی ارتش این رژیم شود.

اشکنازی در کنار این، به خسارت‌هایی اشاره کرد که حملات حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی به ویژه مقر‌های نظامیان اسرائیلی و شهرک‌های صهیونیست نشین وارد کرده است؛ به‌نحوی‌که شهرک‌ها در حال حاضر خالی از سکنه شده، اقتصاد این منطقه فروپاشیده و با یک بحران اجتماعی روبروست.

وی در پایان یادداشت خود می‌گوید که بیش از اتخاذ تصمیم هرگونه حمله، اسرائیل باید خط پایان مشخص و راهبردی فراگیر برای بازسازی مناطق شمالی داشته باشد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار