پزشکیان در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان: ما مسئول سلامت همه هستیم

رئیس جمهور در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان تاکید کرد: افراد دورافتاده، فقرا، زنان سرپرست خانوار و کسانی که پشتیبانی ندارند، بیش از دیگران در معرض خطرند، وظیفه ما این است که ابتدا به آنهایی که دیده نمی‌شوند و در معرض خطرند رسیدگی کنیم و نگذاریم سلامتشان به خطر بیفتد.
کد خبر: ۶۸۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸ - 08September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان گفت: آنچه از نظر قانونی در اختیار داریم و باید در اختیار سلامت بگذاریم، خواهیم گذاشت؛ هیچ شکی در این نیست و این کاری است که خواهیم کرد.

پزشکیان در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان:  ما مسئول سلامت همه هستیم

پزشکیان ادامه داد: جایگاه پزشکان و پرستاران و سایر کادر درمان را باید به جایی برسانیم که حق آنان است نه اینکه چیزی اضافه می‌خواهیم به آنها بدهیم بلکه حق کسانی است که دارند علم و زندگی خود را در اختیار جامعه می‌گذارند؛ جایگاه آنها این نیست که کسی به این افراد بی احترامی کند.

رئیس جمهور گفت: باید بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم هیچ راه دیگری نداریم؛ شما نخبگان این جامعه اید؛ برگزیده اید؛ کسانی که وارد رشته پزشکی می‌شوند، نخبگان جامعه اند؛ نخبه باید بماند و مشکل مردم را حل کند؛ باید تلاش کند با فکر و علم و توان و خلاقیتش مشکلات را حل کند

پزشکیان افزود: نمی‌توانیم همان راهی را برویم که می‌رفتیم، چون اگر قرار بود از همان راهی برویم که می‌رفتند، به جایی نخواهیم رسید. اگر قرار بود تغییر ایجاد شود که ایجاد شده بود؛ باید جور دیگری نگاه و عمل کنیم و با نگاه دیگری به مردم و جامعه و باور‌ها و ایمان و اعتقاد خود فکر کنیم.

رئیس جمهور گفت: همانگونه که در جبهه‌ها و صحنه‌های سخت بیماری ها، در کرونا و سایر موارد توانستید مشکلات را با عزت و قدرت حل کنید، در بقیه راه هم خواهید و خواهیم توانست حل کنیم و ما آن را حل خواهیم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه از شما بزرگواران قدران و متشکرم و دست کمک به سوی شما دراز می‌کنیم، افزود: به ما کمک کنید بتوانیم پاسخگوی مردم عزیز باشیم تا تبعیض و بی عدالتی و مشکلاتی که در جامعه هست را از بین ببریم.

رئیس جمهور گفت: بی عدالتی، ظلم است؛ اگر ظلم کنیم نمی‌توانیم ادعای انسانیت کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: جایگاه پزشکان، پرستاران، داروسازان و همه صنوف پزشکی را تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم ارتقا دهیم و حق آنها را در چارچوبی که اختیار دارم و می‌توانم، بالا می‌برم.

رئیس جمهور افزود: بعضی جا‌ها دیگر اختیار ندارم که بتوانم این کار را بکنم و شما از من قبول کنید؛ ولی اگر اختیار داشته باشم، بطور قطع پشتیبانی خواهم کرد؛ حتما در تلاش خواهیم بود که جامعه پزشکی با عزت و قدرت مشکل مردم را حل کند.

پزشکیان با اشاره به اینکه برخی از مردم به دلیل ضعیف بودنشان نادیده گرفته می‌شوند گفت: مردم به ما امید بسته‌اند و این بار سنگین مسئولیت سلامت مردم، از جسمی تا روحی و اقتصادی، تنها با مشارکت همه قابل مدیریت است. در اورژانس، اولویت همیشه با نجات جان‌هاست و وظیفه ماست که هر کاری از دستمان برمی‌آید برایشان انجام دهیم.

وی افزود: افراد دورافتاده، فقرا، زنان سرپرست خانوار و کسانی که پشتیبانی ندارند، بیش از دیگران در معرض خطرند، وظیفه ما این است که ابتدا به آنهایی که دیده نمی‌شوند و در معرض خطرند رسیدگی کنیم و نگذاریم سلامتشان به خطر بیفتد.

پزشکیان تاکید کرد: ما مسئول سلامت مردمیم و نباید اجازه دهیم کسی جانش را از دست بدهد. ما باید با کمک نخبگان پزشکی، از همه توان قانونی برای ارتقای جایگاه پزشکان، پرستاران و کادر درمان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نخبه‌های جامعه باید مشکلات مردم را با خلاقیت و تفکر حل کنند؛ ادامه همان راه‌های گذشته به نتیجه‌ای نخواهد رسید. وظیفه ما است که با نگاه و عمل جدید، سلامت جامعه را بهبود ببخشیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

پزشکیان: نمیدانم چرا احساساتی شدم!

رئیس جمهور خطاب به پزشکان گفت: از شما کمک می‌خواهیم تا بتوانیم پاسخگوی مردم عزیزمان باشیم و با بی‌عدالتی و تبعیض مقابله کنیم. اگر ظلم کنیم، نمی‌توانیم ادعای انسانیت داشته باشیم. تا جایی که در توانم باشد، تلاش خواهم کرد حق کادر درمان و همه صنوف پزشکی ادا شود. برخی جا‌ها اختیار ندارم، اما هر کجا که بتوانم، پشتیبان شما خواهم بود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار