فرمانده نیروی هوایی ارتش: مسابقات تیراندازی ترازوی سنجش عملکرد خلبانان و کارکنان فنی است

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به برگزاری مسابقات تیراندازی هوا به زمین (گانری) نیروی هوایی ارتش گفت: این مسابقات، ترازوی سنجش عملکرد خلبانان و کارکنان فنی است.
کد خبر: ۶۸۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 09September 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در اولین روز مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین نهاجا (گانری) در میدان تیر پایگاه هوایی شهید نوژه همدان درباره این مسابقات اظهار داشت: در هر شغل و صنفی یک آزمایش و اندازه‌گیری برای سنجش عملکرد افراد در آن حرفه وجود دارد و مهارت و دقت خلبانان شکاری ما هم که در طول سال آموزش می‌بینند و در مدل‌های مختلف پرواز می‌کنند، با این مسابقات گانری سنجیده می‌شود.

امیر سرتیپ واحدی

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه همه این کار‌ها برای این است که اگر خدای‌ناکرده روزی جنگ شد، به مقابله با دشمن با تاکتیک‌های مختلف برویم، افزود: ترازوی آزمایش خلبانان ما به‌ویژه خلبانان جوان در نیروی هوایی ارتش همین مسابقات گانری است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این مسابقات انواع مدل‌های بمب و راکت زدن تمرین می‌شود، این مسابقات در کل دنیا رایج است و ما این مسابقات را با استاندارد‌های دنیا طرح‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات تیراندازی هوا به زمین مانند مسابقات تیم ملی است و همه با تمام انرژی وارد صحنه می‌شوند و دوست دارند که خودشان را نشان دهند و به بقیه ثابت کنند.

امیر واحدی بیان کرد: از حدود سال ۱۳۹۸ چندین سال بود که این مسابقات در نیروی هوایی ارتش اجرا نشده بود؛ اما امسال به جرأت می‌توان گفت که گسترده‌ترین و با عظمت‌ترین مسابقات گانری در این نیرو اجرا می‌شود.

فرمانده نهاجا اظهار داشت: اولین بار است که شش تیم کامل چهار فروندی از جنگنده‌های «اف ۴» و «اف ۵» در این مسابقات با قدرت کامل حاضر شده‌اند. این مسابقات باعث ایجاد شور و نشاط هم در بین کارکنان فنی و هم در میان خلبانان پایگاه‌های نهاجا شده است.

وی عنوان کرد: تلاشی که بچه‌های فنی ما برای آماده‌سازی جنگنده‌ها می‌کنند، واقعاً جهادی و ستودنی است. داوران این مسابقات فقط عملکرد خلبانان را ارزیابی نمی‌کنند، بلکه کار کارکنان فنی نیز زیر ذره‌بین این داوران قرار دارد و به آنها امتیاز داده می‌شود.

امیر واحدی با بیان اینکه این زحمات برای این است که ثابت کنیم ما پیرو ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا و آماده اجرای فرامین ایشان هستیم، گفت: کسانی که اهل فن هستند و دستی بر آتش دارند، می‌دانند که این مسابقات نشان‌دهنده این است که نیروی هوایی ارتش، الهی، آماده و سرپاست، و هم خلبانان جوان، هم باتجربه‌تر‌ها و کارکنان فنی و سایر کارکنان از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: یقیناً دشمنان ملت ما این مسابقات را رصد می‌کنند و برگزاری این مسابقه و در این سطح گسترده باعث ایجاد رعب و وحشت در دل آن‌ها و دلگرمی برای دوستان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار