مسئول سازمان بسیج اساتید کشور: آماده حمایت از برنامه‌های کلان علمی و فناورانه هستیم

مردانی با تاکید بر ظرفیت‌های گسترده علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید، از آمادگی این سازمان برای حمایت از برنامه‌های کلان علمی و فناورانه کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸ - 09September 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «محمدرضا مردانی» مسئول سازمان بسیج اساتید کشور در نودوهفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور با شعار (جهادتبیین و امید آفرینی، پیشگامی در علم و فناوری و تهذیب و تربیت نفسانی) که در تهران حال برگزاری است، اظهار داشت: سازمان بسیج اساتید با ظرفیت‌های علمی و تخصصی گسترده‌ای که در اختیار دارد، آمادگی خود را برای حمایت و تحقق برنامه‌های وزیر علوم در راستای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری اعلام می‌کند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور گفت: آماده حمايت از برنامه‌هاي کلان علمي و فناورانه هستیم

مردانی ادامه داد: شبکه بزرگ بسیج اساتید که در هزار دانشگاه کشور فعال است، آماده است تا در مسیر تحقق برنامه‌های کلان علمی و فناورانه کشور به کمک شما بیاید.  

وی افزود: یکی از اولویت‌های بسیج اساتید، کمک به ارتقای سطح آموزش عالی و تحقق حکمرانی علمی متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی است. در همین راستا، ما در کنار مسئولان کشور و وزارت علوم خواهیم بود تا بسترسازی لازم برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و رهنمود‌های امام خمینی (ره) را فراهم کنیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر لزوم همکاری و همدلی بیشتر میان همه نیرو‌های معتقد به انقلاب و نظام اسلامی، گفت: بسیج اساتید با جدیت به دنبال افزایش هماهنگی و همکاری در حوزه علم و فناوری است.

مردانی اضافه کرد: در همین راستا، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و تربیتی در کنار آموزش‌های علمی و فناوری برای تربیت مدیران، متخصصان و کارشناسان آینده نظام اسلامی از دیگر اولویت‌های این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور به اهمیت جهاد تبیین و امیدآفرینی در میان نسل جوان نیز اشاره کرد و بیان کرد: تحقق فریضه جهاد تبیین و ایجاد امید در نسل جوان برای دفاع از دستاورد‌های انقلاب و تبیین پیشرفت‌های کشور از خواسته‌های جدی مقام معظم رهبری است که بسیج اساتید با جدیت آن را دنبال می‌کند.

مردانی همچنین از تشکیل قرارگاهی تحت عنوان «قرارگاه کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور» صحبت و تصریح کرد: این قرارگاه با تشکیل ۲۲ کمیته تخصصی، به طور جدی به تولید بسته‌های سیاستی و راهکار‌های عملیاتی برای حل مسائل کشور و ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی مشغول است.

وی ادامه داد: همچنین اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله‌محور مختلفی در بسیج اساتید فعالیت می‌کنند که در راستای رشد و اعتلای نظام آموزش عالی و حل مسائل اساسی کشور گام برمی‌دارند.

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به حمایت مستمر وزارت علوم، تاکید کرد: بسیج اساتید آماده است تا در تحقق برنامه‌های علمی و فناوری کشور به ویژه در زمینه‌هایی، چون هوش مصنوعی و سایر حوزه‌های نوین، همگام با وزارت علوم و سایر نهاد‌های مرتبط تلاش کند.

نودوهفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور با شعار «جهادتبیین و امید آفرینی، پیشگامی در علم و فناوری و تهذیب و تربیت نفسانی» و با حضور مسئولان و جانشینان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور و رئیس، معاونین و اعضای شورای بسیج اساتید در روز‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه در تهران برگزار شد.

 انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار