وزیر کشور بر استفاده از تجارب استانداران ادوار تاکید کرد

مومنی گفت: کارگروه‌هایی برای استان‌های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود تا تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.
کد خبر: ۶۸۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ - 10September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، مجمع استانداران ادوار ایران روز سه شنبه با اسکندر مؤمنی دیدار و گفتگو کردند.

وزیر کشور بر استفاده از تجارب استانداران ادوار تاکید کرد

اسکندر مؤمنی در این جلسه آسیب‌های اجتماعی را از حوزه‌های اصلی وظایف وزارت کشور دانست و گفت: باید از تبدیل پدیده‌های اجتماعی به امنیتی جلوگیری کنیم و باید توجه داشت که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با وفاق و همدلی حل کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از مشاوره و تخصص در هر مسئولیتی، افزود: من در همه دوران مسئولیت، همواره از مشاوره‌های اتاق فکر بهره برده‌ام و این رویه ادامه خواهد داشت؛ به خصوص مشاوره‌های برون‌سازمانی می‌تواند درک بهتری از نقاط ضعف هر سازمان را ایجاد کند.

وزیر کشور مجمع استانداران ادوار را فرصتی مغتنم برای انتقال تجربه دانست و اظهار کرد: پیشنهادات و نکاتی که اعضای این مجمع در این جلسه ارائه کردند حاصل تجاربی ارزشمند است و حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مومنی با اشاره به گستردگی وظایف وزارت کشور گفت: اکثر کارکرد‌ها و امور وزارت کشور ماهیت بین سازمانی دارند و وزارت کشور به عنوان متولی، نقش سیاستگذار و حاکمیتی دارد، از همین رو انتخاب استانداران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به رویکرد وفاق ملی رئیس جمهور، افزود: خوشبختانه آقای دکتر پزشکیان شعار وفاق ملی خود را در عمل نیز ثابت کرده است و ما باید با ایجاد همبستگی ملی به افزایش سرمایه اجتماعی کمک کنیم و در این میان یکی از مهمترین مؤلفه‌ها، افزایش میزان مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی است. هرچه میزان مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی بیشتر باشد هم افزایی میان مولفه‌های امنیت ملی نیز افزون خواهد شد.

وزیر کشور تاکید کرد: ما و همکارانمان در وزارت کشور گوش شنوایی برای شنیدن داریم و مسلماً همگی به مشاوره نیازمندیم و در عین حال از تمامی اعضای مجمع باید تقدیر کرد که بدون داشتن چشمداشتی به دنبال کمک هستند.

مومنی پیشنهاد کرد تا کارگروه‌هایی برای استان‌های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود که از این طریق تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.

در ابتدای این جلسه نیز محمد حسین مقیمی، رئیس مجمع استانداران ادوار جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به سابقه تشکیل مجمع استانداران، گفت: این مجمع از سال ۱۳۸۳ تشکیل شده است و تمامی استانداران سابق با تفکرات و دیدگاه‌های سیاسی متنوع در آن عضو هستند.

وی با اشاره به اهداف تاسیس این مجمع، اظهار کرد: انتقال تجربه‌های استانداران از اهداف اصلی این مجمع بوده است.

رئیس مجمع استانداران ادوار با اشاره به وظایف متعدد و گسترده استانداران و وزات کشور، افزود: کشور همانگونه که در سیاست خارجی دارای دکترین است باید در سیاست داخلی نیز دکترین داشته باشد.

در پایان این جلسه محمد حسین مقیمی رئیس مجمع استانداران به عنوان مشاور وزیر کشور منصوب شد.

در این جلسه همچنین برخی از استانداران ادوار طی سخنانی به موضوعاتی از جمله توانمندسازی تشکل‌های غیر دولتی، استفاده از ظرفیت نخبگان و لزوم توجه به مهاجرت و حاشیه نشینی اشاره کردند.

همچنین توسعه متوازن شهر‌ها و روستاها، لزوم افزایش شاخص بهره‌وری در استان‌ها و اجرایی کردن طرح آمایش سرزمینی از دیگر محور‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار