کنعانی: بر سر هر ساکن نوار غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: رژیم صهیونیستی به طور متوسط بر سر هر فلسطینی ساکن نوار غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته که یک رکورد جهانی از سبعیت و وحشی‌گری به حساب می‌آید.
کد خبر: ۶۸۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ - 10September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: علیرغم ادعاهای صلح طلبی و مخالفت‌های لفظی مقامات آمریکایی با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، حمایت‌های تسلیحاتی دولت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه و کرانه غربی ‎ فلسطین، به طور بی‌وقفه و به شکل گسترده ادامه یافته است.

بر سر هر ساکن نوار غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته شده است

کنعانی افزود: همزمان با انتشار خبر ورود پانصدمین هواپیمای آمریکایی حامل انواع تسلیحات مرگبار به فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی -که گفته می‌شود میزان این کمک‌ها تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار تن شده است- اعلام شد که آمار نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین طی ۱۱ ماه اخیر به ۴۱ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از قربانیان این جنایات ضد بشری را کودکان و زنان بیگناه تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای جدید منتشره، رژیم صهیونیستی به طور متوسط بر سر هر فلسطینی ساکن نوار غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته که یک رکورد جهانی از سبعیت و وحشی‌گری به حساب می‌آید و در قیاس با جنایات سفاک ترین رژیم‌های تاریخ بشر بی‌سابقه است.

کنعانی نوشت: برخی دیگر از کشورهای اروپایی و غربی که آنها نیز خود را همانند دولت آمریکا پرچمدار دفاع از ‎حقوق بشر در سطح جهانی و حامی اجرای کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی معرفی می‌کنند، با ارسال انواع بمب‌ها و تسلیحات مرگبار، به تقویت نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی طی یازده ماه گذشته کمک کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تردیدی نیست که ادامه ارسال تسلیحات و تقویت ماشین نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی، مغایر با تعهدات روشن جامعه جهانی برای جلوگیری و مجازات عاملان نسل‌کُشی مطابق با کنوانسیون نسل‌کُشی ۱۹۴۸ است که بر اساس آن کشورها مسئولیت‌های روشنی برای جلوگیری از نسل‌کُشی، مجازات عاملان و به تبع آن کسب اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات آنها برای ارتکاب نسل‌کُشی دارند.

وی گفت: انتشار اخبار غلط و گمراه کننده درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، صرفاً یک اقدام زشت تبلیغاتی و دروغ با هدف مخفی سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیر قانونی آمریکا و برخی کشورهای غربی از نسل‌کُشی در نوار غزه است. اینگونه دروغ پراکنی ها نباید سبب انحراف توجهات جامعه جهانی از مسئولیت آنها برای تلاش جهت توقف ماشین جنایت جنگی و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن حامیان این رژیم گردد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار