رئیس‌جمهور اوکراین: استفاده روسیه از موشک‌های ایران را تایید نمی‌کنم

زلنسکی با بیان اینکه استفاده روسیه از موشک‌های ایران را تایید نمی‌کند، گفت: هیچ مدرکی درباره استفاده روسیه از موشک‌های بالستیک ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۶۹۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نمی‌توانیم این را تأیید کنم» این را «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مورد ادعای «استفاده روسیه از موشک‌های بالستیک ایران برای حمه به اوکراین» بیان کرد. 

زلنسکی: استفاده روسیه از موشک‌های ایران را تایید نمی‌کنم

رئیس‌جمهور اوکراین هم به ادعا‌های متحدان غربی در مورد استفاده روسیه از موشک‌های ایران واکنش نشان داد. «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود که کی‌یف هیچ اطلاعاتی در مورد انتقال این موشک‌ها و استفاده از آنها توسط نیرو‌های مسلح روسیه در اختیار ندارد. 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در جریان سفر به کی‌یف مدعی شد که روسیه «در حال بمباران بی‌رحمانه شهر‌های اوکراین است و سلاح‌های بیشتری از ایران دریافت کرده است.» 

به گزارش وبگاه اوکراینی «کی‌یف ایندپندنت»، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که او هنوز نمی‌تواند استفاده روسیه از موشک‌های بالستیک ایران را تأیید کند.

پیش از این نیز «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران اعلام کرد که «ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است.»

زلنسکی اعلام کرد که اطلاعاتی از طرف سازمان‌های جاسوسی غربی درباره انتقال موشک‌های ایران دریافت کرده «اما در حال حاضر من نمی‌توانم استفاده از موشک‌‍‌ها را تأیید کنم.»

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: «من وقتی می‌توانم تأییدی کنم که مدرکی داشته باشیم. همانطور که درباره کره شمالی ما مدرک داشتیم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار