مرحله نهایی جشنواره ملی سرود فجر برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی سرود فجر پس از برگزاری مراحل مختلف، بخش پایانی خود را در روز‌های آینده در تهران برگزار می‌کند.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 12September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، جشنواره ملی سرود فجر سال گذشته و با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد. در گام نخست، مرحله‌ی انتخاب آثار انجام شد و در ادامه مرحله داوری در بخش استانی برگزار شد، آثار برگزیده در بخش استانی به مرحله سوم یعنی بخشِ راهبری راه یافتند و اکنون آخرین مرحله‌ی این جشنواره در روز‌های پیش‌رو در تهران برگزار خواهد شد.

مرحله نهایی جشنواره ملی سرود فجر برگزار می‌شود

گروه‌های حاضر در بخش نهاییِ نخستین جشنواره ملی سرود فجر، از روز گذشته و در تالار رودکی با برگزاری تمرین‌هایشان، خود را برای رقابت نهایی آماده می‌کنند.

رقابت نهاییِ این رویداد ملی، در روز‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بخش اجرای صحنه‌ای در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این مرحله گروه‌ها آثار خود را به صورت زنده و با حضور داوران به صحنه می‌برند تا در نهایت برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

روز اول و دومِ این بخش به اجرای گروه‌های همراه با ارکستر اختصاص دارد و روز سوم گرو‌های آکاپلا به رقابت می‌پردازند.

برای نخستین دوره جشنواره ملی سرود فجر، ۸۰۰ اثر از ۵۰۰ گروه از سراسر کشور به جشنواره رسید که پس از برگزاری مراحل استانی، ۲۸ گروه به مرحله نهایی راه یافتند. گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی، هر کدام یک اثر را با هزینه جشنواره برای مرحله نهایی تهیه کرده‌اند.

جشنواره ملی سرود فجر با شرکت گروه‌های سرود، کُر و آکاپلا (اجرای اثر بدون ساز) برگزار خواهد شد و اواسط هفته آینده برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار