حضور هزاران نفر در مراسم آغاز امامت امام زمان (عج) در مسجد مقدس جمکران

گردهمایی منتظران ظهور در شب آغاز امامت امام مهدی(عج) در آستانه نهم ربیع الاول با هدف تجدید عهد با امام زمان (عج) به میزبانی مسجد مقدس جمکران با حضور هزاران نفر برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴ - 12September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آئین گردهمایی فعالین اربعین همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و در آستانه نهم ربیع الاول با هدف تجدید عهد با امام زمان (عج) به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

تجدید بیعت اربعینی‌ها با امام زمان (عج) در مسجد جمکران

پس از شهادت یازدهمین امام شیعیان حضرت امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری، حضرت بقیه اللَّه الاعظم امام مهدی (عج) سکاندار امت اسلام شد.

در همین خصوص گردهمایی منتظران ظهور شامگاه پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم همراه با برنامه‌های متنوع و مفرح در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. سخنرانی آیت‌الله سید «احمد خاتمی» و شعرخوانی «صابر خراسانی» و «مجید تال» و مداحی «سیدرضا نریمانی» و محمدرضا «غلامرضا زاده» از برنامه‌های این گردهمایی بود.

این ویژه برنامه به مناسبت هشتم ربیع الاول و یک هزار و صد و هشتاد و ششمین سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران ضمن عرض خیر مقدم، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم تمام افرادی که در دو ماه محرم و صفر برای سید الشهدا (ع) عزاداری کردند، چشمشان به جمال حضرت حجت (ع) نورانی شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام حسین (ع) راهی را برای انسان‌ها و بشریت ترسیم کردند، عنوان کرد: این مسیری که توسط سید الشهدا (ع) ترسیم شده است سرشار از عشق، محبت و عدالت است و امتداد آن تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران را یک مسجد مردمی می‌دانیم، عنوان کرد: اربعین نیز یک حرکت مردمی است و این گردهمایی مردمی در یک محل مردمی یک اقدام موثر خواهد بود.

در ادامه نیز حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته اربعین جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه اصلی‌ترین ویژگی اربعین، حرکت عظیم و گسترده مردم به سوی امام معصوم است، اظهار کرد: با عنایت حضرت صاحب عصر (عج) ان‌شاءالله این حرکت هر روز پاینده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از این حرکت یک روایت درست و صحیح داشته باشیم، مطرح کرد: این حرکت نگاه به آینده دارد و در گذشته متوقف نیست به همین منظور مقام معظم رهبری فرمودند که اربعین زمینه‌ساز تمدن نوین بشری است.

در پایان نیز جمعی از فعالین اربعین تجلیل شده و تجربیات و دستاورد‌های اربعینی خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار