الجزیره: یمنی‌ها به بیش از ۸۰ کشتی مرتبط با اسرائیل آسیب رسانده‌اند

شبکه خبری الجزیره گزارش داد انصارالله یمن از ماه نوامبر با حملات موشکی و پهپادی در دریای سرخ به بیش از ۸۰ کشتی مرتبط با اسرائیل آسیب رسانده‌اند.
کد خبر: ۶۹۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ - 13September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه خبری الجزیره گزارش داد انصارالله یمن از ماه نوامبر با حملات موشکی و پهپادی در دریای سرخ به بیش از ۸۰ کشتی مرتبط با اسرائیل آسیب رسانده‌اند.

الجزیره: یمنی‌ها به بیش از ۸۰ کشتی مرتبط با اسرائیل آسیب رسانده‌اند

مطابق این گزارش، یمنی‌ها دو کشتی را غرق کرده و یک کشتی دیگر را توقیف کرده‌اند. در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داده عملیات نجات کشتی «سونیون» که ماه گذشته هدف حمله نیرو‌های انصارالله یمن قرار گرفت از روز‌های آینده آغاز خواهد شد. این کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی حاوی حدود یک میلیون بشکه نفت خام است.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز هفتم شهریورماه از توافق گروه انصارالله یمن با دسترسی کشتی‌های امدادرسان و قایق‌های یدک‌کش به نفت‌کش مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

این کشتی تحت پرچم یونان اوائل شهریورماه در حالی که ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را زیر پا گذاشته بود هدف عملیات موشکی و پهپادی انصارالله قرار گرفت و دچار حریق شد.

ائتلاف دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ تأکید کرده که کشتی سونیون هم از لحاظ مخاطرات دریانوردی و هم از لحاظ آلودگی‌های منطقه‌ای منبع خطر محسوب می‌شود. کشتی سونیون هنگامی که مورد حمله قرار گرفت در حال حمل ۱۵۰ هزار تن نفت خام بود. موتور این کشتی دچار آسیب شد و خدمه مجبور به تخلیه شدند.

انصارالله یمن اعلام کرد دلیل هدف قرار دادن این کشتی این بوده که شرکت مالک ان محدودیت‌ها برای عدم ارسال کالا به رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته و زیر پا گذاشته است. انصارالله یمن در ماه‌های گذشته اعلام کرده تا زمانی که جنگ رژیم اسرائیل در غزه ادامه داشته باشد کشتی‌های مرتبط با این رژیم اجازه عبور از دریای سرخ را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار