مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

پیروی از سیره نبوی بهترین روش تحکیم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است

واحد گفت: پیروی از سیره نبوی (ص) بهترین روش تحکیم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان همچنین بهترین شیوه برای مبارزه با تفرقه افکنی آنان است.
کد خبر: ۶۹۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 14September 2024

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با بیان اینکه وحدت مسلمانان، دژی محکم برای اسلام است اظهار داشت: پیروی از سیره نبوی (ص) بهترین روش تحکیم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان همچنین بهترین شیوه برای مبارزه با تفرقه‌افکنی آنان است.

پیروی از سیره نبوی (ص) بهترین روش تحکیم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است

این مسئول تصریح کرد: یکی از عوامل پیشرفت و پیروزی در دوران دفاع مقدس، وحدت مسلمانان بوده است و  این مکتب نبی مکرم اسلام (ص) است که در مدینه توانست این اخوت و برادری را تقویت کند.

واحد با بیان این که وحدت، مهم‌ترین عامل بقا و پیشرفت و ترقی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است  و باعث کمال، ترقی و پیشرفت جوامع، جز در پرتو وحدت کلمه و برادری، همکاری و هماهنگی میسر نمی‌شود، افزود: هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد بین مسلمانان است و باید از این فرصت ارزشمند برای تقویت مبانی وحدت اسلامی استفاده کرد.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از نمونه عینی وحدت در کشورمان یاد کرد و بیان داشت: دفاع مقدس عرصه وحدت، همدلی، مقاومت و شجاعت و رشادت بود و نماد از خودگذشتگی و موضوع مهم «ما ملت امام حسینیم» است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل ادامه داد: دفاع مقدس تجلی وحدت، ایثار و ترجیح دادن منافع جمعی به منافع شخصی بود و امروز و در شرایط فعلی کشور به این فرهنگ نیاز داریم، چرا که دشمنان قسم خورده نظام به دنبال در هم شکستن صفوف ملت هستند و اگر بتوانند وحدت را از بین ببرند می توانند به دیگر اهداف خود برسند.

این مسئول ابراز داشت: امروز دشمنان نه با آتش‌بار و سلاح گرم بلکه با سلاح نفاق، دروغ و تحریم به ما حمله کرده‌اند و می‌خواهند ملت را از دستاوردهای نظام دلسرد و کاری کنند خون‌هایی در جنگ تحمیلی نثار شد فراموش شود لذا همه باید هوشیار باشند تا این اتفاق رخ ندهد.

واحد تاکید کرد: کسانی که به نوعی در دفاع مقدس حضور داشتند و خاطرات آن دوران را با خود دارند باید نقش متفاوتی در شرایط فعلی کشور ایفا کنند و با رفتار خود نشان دهند ایثار و روحیه جهادی و دوری از منفعت طلبی همچنان یک ارزش والای انسانی در کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار