استاندار خراسان جنوبی:

دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای سند توسعه بخش تعاون در خراسان جنوبی باید تلاش بسیاری کنند

قناعت گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای سند توسعه بخش تعاون در استان جنوبی باید تلاش بیشتری کنند.
کد خبر: ۶۹۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 15September 2024

دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای سند توسعه بخش تعاون در خراسان جنوبی باید تلاش بسیاری کنندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: تعاون و همکاری در آموزه‌های دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: برای پررنگ شدن نقش تعاون در اقتصاد استان از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم به تعهدات و وظایف خود در این خصوص عمل کرده و اگر نیاز باشد، بعضی از موضوعات در تهران پیگیری شود.

قناعت گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به بخش تعاون استان اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشند.

استاندار تصریح کرد: با تسهیل در روند پرداخت تسهیلات، باید تلاش شود تا سهم بیست و پنج درصدی بخش تعاون در اقتصاد محقق گردد. 

وی افزود: خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در صادرات قطعی از طریق بازاچه ماهیرود را کسب کرده است که در دو سال و نیم گذشته شاهد اتفاقات خوبی در سایت ماهیرود از جمله افزایش ساعت کاری، ارائه خدمات در روز‌های تعطیل، افزایش ورود ناوگان از سمت افغانستان، تسریع و تسهیل در فرآیند‌های تجاری و کاهش زمان انجام امور اداری و گمرکی و نیز توسعه و تکمیل زیرساخت‌های ماهیرود در پنج ماهه اول سال جاری بوده‌ایم.

قناعت با تأکید بر اینکه در پنج ماهه اول سال جاری ۶۳ میلیون دلار صادرات قطعی به کشور افغانستان داشته‌ایم، مطرح کرد: در یک ماه آینده شاهد حضور تعدادی از وزرا در استان خواهیم بود که از پروژه‌های در حال انجام در راستای توسعه خراسان جنوبی بازدید خواهند کرد.

استاندار گفت: در دولت سیزدهم شاهد آغاز اجرای تعدادی از ابر پروژه‌ها مانند پروژه‌های احداث راه آهن و انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی بوده‌ایم که در دولت چهاردهم با تلاش دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری خواهند رسید.

در این مراسم از ۱۰ تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها