اخذ ۳.۲ همت مالیات از محل مصرف دخانیات

یافته‌های حسابرسان دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد طی سال گذشته، از محل مصرف سیگار و تنباکو مبلغ ۳.۲ همت مالیات اخذ و به خزانه واریز شده است.
کد خبر: ۶۹۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ - 16September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، یافته‌های حسابرسان این نهاد نظارتی نشان می‌دهد طی سال گذشته، از محل مصرف سیگار و تنباکو مبلغ ۳.۲ همت مالیات اخذ و به خزانه واریز شده است.

اخذ ۳.۲ همت مالیات از محل مصرف دخانیات

از محل منابع مذکور ۱.۶ همت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافته و ۵۱۲ میلیارد از این عدد در اختیار وزارت خانه قرار گرفته که از این مبلغ حدود ۱۴۳ میلیارد تومان به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و این مراکز وجوه دریافتی را مصرف ننموده و به سال بعد منتقل کردند؛ همچنین این وزارتخانه مبلغ ۸ میلیارد تومان از منابع تخصیص یافته را مغایر با موافقتنامه مربوطه به جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایرانیان پرداخت کرده و بالغ بر ۳۶۱ میلیارد دیگر از این اعتبارات نیز توسط وزارت خانه مذکور به سال بعد منتقل شده است.

بررسی های فنی و تخصصی این نهاد نظارتی حاکی است که اهداف قانون گذار در مصرف این وجوه بابت بخش سلامت با اولویت احداث و تجهیز مراکز ناباروری و زایشگاه‌های دولتی، ورزش همگانی و ورزش بانوان محقق نشده است.

دیوان محاسبات کشور، به دلیل اهمیت خاص حوزه سلامت و اجرای سیاست های جوانی جمعیت و عدم تحقق اهداف قانونگذار ضمن بررسی دقیق موارد مذکور در جریان رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه، رعایت بندهای قانونی این حوزه توسط کلیه دستگاه های اجرایی را متذکر شده است.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار