محمدحسین نیرومند:

تولید آثار نو، ایجاد خلاقیت و آشنایی با دیدگاه‌های متنوع از تاثیرات جشنواره هنر مقاومت است

کاریکاتوریست حوزه مقاومت گفت: تولید آثار جدید، ایجاد خلاقیت و نوآوری در هنرمندان و آشنایی با دیدگاه‌های متنوع فرهنگی از جمله تاثیرات جشنواره هنر مقاومت است.
کد خبر: ۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 27November 2013

تولید آثار نو، ایجاد خلاقیت و آشنایی با دیدگاه‌های متنوع از تاثیرات جشنواره هنر مقاومت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد حسین نیرومند کاریکاتوریست و هنرمند شرکت کننده در دورههای پیشین جشنواره هنر مقاومت، با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری جشنواره اظهار داشت: جشنواره هنر مقاومت فرصتی برای ارائه شکلهای مختلف مقاومت در جهان است که در قالب هنر تجلی پیدا میکند.

وی درباره تاثیر جشنواره در فرهنگسازی مفهوم مقاومت بیان کرد: در مقوله تاثیرات برپایی جشنوارهای چون هنر مقاومت، برگزاری جشنواره یک بخش و استفاده از ظرفیتهایی که در قالب جشنواره ایجاد میشود، یک مبحث دیگر است. تمام تلاش ما نباید صرفاً به برپایی جشنواره معطوف شود، بلکه بهتر است زمینه برای گسترش آثاری که ارائه شده مهیا شود تا شاهد تاثیرگذاری هر چه بیشتر جشنواره باشیم.

این هنرمند کاریکاتوریست درادامه افزود: معتقدم فراهم کردن شرایط لازم برای ارائه آثار در کشورهای اسلامی و در سطح ملی (شهرها و شهرستان ها) یکی از مواردی است در تاثیرگذاری جشنوارهها نقش مهمی دارد.

وی در خصوص آگاهی بخشی به هنرمندان خارجی در مورد مقاومت هشت ساله ایران، اظهار کرد: پس از کاهش یافتن جریان هنر انقلابی  که بر اثر  خاموش شدن فعالیتهای کشورهای بلوک شرق بوجود آمد، خلاء زیادی در حوزه هنر ایجاد شد که با برپایی جشنوارهای چون هنر مقاومت این کاستی و کم توجهی طی چند سال اخیر پر شده به طوری که هنرمندان دیگر کشورها برای حضور در آن مشتاق شدهاند.

نیرومند با اشاره به تعاملی که برپایی جشنواره میان هنرمندان شرکت کننده به وجود میآورد، اذعان کرد: بخشی از آموزشهای نظری، آموزشهای دیداری است که با عنوان مشق نظری از آن یاد میکنیم و این بدین معنا است که با دیدن کارها، تکنیکها و متدهای دیگر هنرمندان میتوانیم کیفیت آثار را ارتقاء دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار