حداد عادل: موضع‌گیری شیعیان در موضوع «غزه» بهترین کار برای حفظ وحدت اسلامی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در حال حاضر، بهترین کاری که برای وحدت شیعه و سنی انجام شده، موضع‌گیری صحیح، انسانی و اسلامی شیعیان، مردم ایران و حزب‌الله لبنان در قضایای غزه است و بهتر از این نمی‌شد کاری برای وحدت شیعه و سنی کرد.
کد خبر: ۶۹۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، برای ولادت حضرت رسول اکرم (ص) دو روایت ثبت شده که یکی از آنها مربوط به روایت اهل سنت و دیگری مربوط به روایت شیعیان از ولادت ایشان است. برادران اهل سنت روز ۱۲ ربیع‌الاول را سالروز ولادت «رحمةللعالمین (ص)» و شیعیان، روز ۱۷ ربیع‌الاول را سالروز ولادت ایشان می‌دانند. حد فاصل این دو روز به نام هفته «وحدت» نام‌گذاری شده که در این زمان، بیشتر وحدت شیعه و سنّی یادآوری می‌شود.

موضع‌گیری شیعیان در موضوع «غزه» بهترین کار برای حفظ وحدت اسلامی است

«غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: از آنجا که صحبت از وحدت شیعه و سنی است، باید بگویم که در حال حاضر، بهترین کاری که برای وحدت شیعه و سنی انجام شده، موضع‌گیری صحیح، انسانی و اسلامی شیعیان، مردم ایران و حزب‌الله لبنان در قضایای غزه است و بهتر از این نمی‌شد کاری برای وحدت شیعه و سنی کرد.

وی افزود: امام (ره) همیشه بر وحدت شیعه و سنی از ابتدای انقلاب تاکید داشتند. همه دنیا مشاهده کردند که صد‌ها هزار نفر از مردم ایران پشت سر تابوت شهید «اسماعیل هنیه» که اهل سنت بود، نماز خواندند و مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند، این بهترین نمونه برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی بود و هست.

حداد عادل با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، یک‌سره حاوی ارزش‌های اسلامی، انسانی، بزرگواری، حماسه، دلاوری، تلاش، رنج و جهاد برای استقلال ایران و اسلام بوده و درخشان‌ترین نقطه تاریخ معاصر ما در همین هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به این پرسش که «آیا ادبیات توانسته دِین خود را به دفاع مقدس ادا کند؟»، گفت: ادبیات تا حدی توانسته است دِین خود را به دفاع مقدس ادا کند. اگر بگوییم اینطور نیست، بی‌انصافی کرده‌ایم و اگر هم بگوییم کامل دِین خود را ادا کرده؛ آن هم صحیح نیست، اما ادبیات باعث ماندگاری این ارزش بزرگ شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار