پیام مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛

«موسیقی» می‌تواند در قامت گویاترین «رسانه هنر انقلاب اسلامی» جلوه‌گری کند

سمیعی به‌مناسبت فرا رسیدن هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی را منتشر کرد.
کد خبر: ۶۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸ - 16September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «امیرحسین سمیعی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

در این پیام آمده است:

«از آنجا که موسیقی می‌تواند در قامت گویاترین رسانه هنر انقلاب اسلامی و اندیشه ریشه‌مند ایران امروز جلوه‌گری کند؛ بی‌تردید نیازمند فرصت و فضایی است تا نقش بی‌بدیل خود را در عرصه‌های تأثیرگذار جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی و ایجاد پیوستگی‌های فردی و اجتماعی ایفا کند.

«موسیقی» می‌تواند در قامت گویاترین «رسانه هنر انقلاب اسلامی» و «اندیشه ریشه‌مند ایران» امروز جلوه‌گری کند

فرصتی که به یُمن تعالیم ایمانی و پیام معنویت‌ساز مردم شریف ایران اسلامی، بیش از چهار دهه در اختیار بازشناسی و با تولید مفاهیم حاضر در گفتمان هنری انقلابی قرار گرفت و نه‌تن‌ها این کشور و جبهه درخشان مقاومت، بلکه اقصی نقاط جهان امروز را تحت تأثیر خود قرار داد.

بر این پایه، اگر این نفوذ و اقتدار فرهنگی ـ هنری در مسیر روشنی‌بخشش، به رویش‌های مستمر نیازمند باشد تا هر روز جلوه‌ای تازه کند و مرز جدیدی را بگشاید؛ نیازمند چهره‌های تازه‌تری است که بایستی آنها را در قامت جوانان نوجوی آینده‌نگر جستجو کرد و جشنواره‌های موسیقی جوان، دقیقاً در پس چنین نگاهی برآمده‌اند تا ضمن درک و شناسایی دقیق گذشته پربار و راه رفته پیشکسوتان این حوزه، افق‌های تازه‌تر را نیز با نگاهی گشایشگر، جستجو کنند و هر روز، مرز‌های زیبایی و فرهنگ و اندیشه را با جوهره ارزشی و انقلابی خود گسترش دهند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان» هم برآمدِ این پیشینه و ضرورت و نگاه و نگرش است که در این نوبت برگزاری، با تغییرات کارشناسی‌شده، به روندی تکمیلی به منظور حصولِ رضایت مندی حداکثریِ فعالان و مخاطبان این هنر، روی آورده است.

حرکت‌ها و تحولاتی تکمیل‌کننده، از جمله بهره‌مندی از نسل جوان موزیسین‌ها از سراسر کشور در گروه داوری آثار این دوره، بهره‌گیری از سامانه «بامک» برای گسترش جغرافیای مشارکتی جوانان کشور از مرکز تا اقصی نقاط مرزی و نیز رفع نیاز به ارسال فیزیکی مدارک و سایر اقداماتی که با این هدف انجام یافته است که این نوبت از جشنواره موسیقی جوان با ضریبی بالاتر از منظر تنوّع هنری و استحکام آرا، استعداد‌های ناب و برتر، شایسته‌تر شناسایی شده و به جامعه هنری کشور معرفی شوند.

همه آنچه گفته شد؛ دستاورد‌ها و تداوم تصمیمات و قدم‌های موثری بوده است که برای بازدهی بالاتر و برگزاری روش‌مند این جشنواره، اعتلای کیفی رقابت‌ها و افزایش هم‌افزایی‌ها و البته نیز تأمین نظر صاحب‌نظران آگاه و متخصّص کشور، انجام شده است.

امید آن دارم که دفتر این جشنواره در نوبت‌های آتی، با بهره‌گیری از تجارت حاصل شده و اِشراف تخصّصی بر موضوع، موضوعیّتی مضاعف یافته و گستره‌های متفاوت‌تری را تجربه نماید.

تلاش همه دل‌سپردگان به اعتلای هنر انقلاب اسلامی و تعالی ارزش‌های ملّی ـ اسلامی در موسیقی امروز ایران عزیز را صمیمانه سپاسگزارم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار