عضو هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان:

علما با روش‌های جدید در مورد ارزش‌های اسلامی، آگاه سازی کنند

مصطفی ملص گفت: طبق آموزه‌های اسلام، احترام به ارزش‌های اسلامی جزء مهمی از عبادات مسلمانان است و مسلمان با احترام به ارزش‌های اخلاقی در واقع عبادت خدا را می‌کند.
کد خبر: ۶۹۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی ملص» عضو هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان در وبینار ششم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی به عنوان این کنفرانس اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش‌های اخلاقی در جوامع انسانی منجر به حفظ جوامع و تفاهم و همبستگی بینشان و بقای آنها می‌شود.

علما با روش‌های جدید در مورد ارزش‌های اسلامی، آگاه سازی کنند

وی تصریح کرد: طبق آموزه‌های اسلام، احترام به ارزش‌های اسلامی جز مهمی از عبادات مسلمانان است و مسلمان با احترام به ارزش‌های اخلاقی در واقع عبادت خدا را می‌کند و عدم احترام به این ارزش‌ها ممکن است فایده و ارزش دیگر عبادات دینی را هم از بین ببرد.

شیخ مصطفی ملص به احادیثی پیرامون اهمیت ارزش‌های اخلاقی اشاره کرد و گفت: اسلام محمدی، اولین دینی است که این ارزش‌ها را آورد و رسول خدا (ص) می‌گوید، مبعوث شدم تا بزرگواری‌های اخلاقی را کامل کنم.

وی خاطرنشان کرد: فطرت حب و خوبی و بخشش در درون انسان وجود دارد، مگر اینکه انسان به واسطه شرایط و وسوسه‌های دنیوی و تمایل به سیطره و استیلای بر دیگران، به سوی ظلم و ستم برود. آنچه امروز در فلسطین اتفاق می‌افتد، مثال خوبی برای نادیده گرفتن ارزش‌های اخلاقی از سوی رژیم صهیونیستی است.

عضو هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: امروز برخی گروه‌هایی سیاسی در دنیا گمان می‌کنند تسلط بر ثروت دیگر کشور‌ها راهی برای حکومت کردن بر ملت‌ها و کشورهاست و آنچه امروز از فساد ارزش‌های اخلاقی در دنیا شاهد هستیم، به علت سیطره ارزش‌های مصرفی و دوری تدریجی از ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

وی ادامه اداد: متأسفانه شاهدیم که امروز چیز‌هایی همانند منافع مادی و اقتصادی و تسلیحاتی و … تبدیل به ارزش شده است و ایالت متحده آمریکا با محاصره ملت‌های آزاده از جمله ایران و عراق و سوریه و… به ارزش‌های اخلاقی ضربه زده است. بزرگترین جنایت امروز هم ظلم رژیم صهیونیستی به فلسطین و کشتن و آواره کردن مردم آن با حمایت غرب و آمریکاست.

شیخ مصطفی ملص خاطرنشان کرد: ما به عنوان کشور اسلامی چگونه می‌توانیم با حمله غرب به ارزش‌های اخلاقی و انسانی مقابله کنیم، حال آنکه متأسفانه بسیاری از کشور‌های اسلامی با دریافت حمایت مالی و یا برای حفظ قدرت خود در این زمینه با غرب همکاری می‌کنند؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: ایران به عنوان کشور ارزش‌های اسلامی و انسانی و الازهر شریف و مراجع دینی در نجف و کربلا و … و علما و مصلحین اجتماعی باید در این زمینه با روش‌های جدید و به روز و علمی و با گفتگو آگاهی‌سازی کنند که این مهم نیاز به تلاش بسیار و فداکاری دارد و همه ما باید با هر عقیده‌ای در این زمینه همکاری کنیم و سهیم باشیم.

ملص در پایان پیشنهاد کرد هیئات و جمعیت‌ها و مؤسسات رسمی تأسیس شود تا این مأموریت مهم را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار