دریادار سیاری: پاسخ به شهادت هنیه قطعی است

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه‌ای چینی گفت: «پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه قطعی است.»
کد خبر: ۶۹۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ - 16September 2024

 به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «دریادار سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای گفتگوی خود با شبکه «سی ام جی» چین که عصر دوشنبه منتشر شد گفت: «قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر متخصصان ارتش کشور، در نیروی زمینی، هوایی و دریایی، در خارج از کشور تحصیل کرده بودند. اما امروز، با توجه به همه ویژگی‌هایی که برای نیروی انسانی خود قائل هستیم، همه آموزش‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد.»

دریادار سیاری: پاسخ به شهادت هنیه قطعی است

او تصریح کرد: «قبل از انقلاب اسلامی، همه تجهیزات ارتش ساخت کشور‌های غربی بودند، اما امروز، با پیشرفت در بعد تجهیزات، شرایط تغییر کرده و در بحث سامانه‌های پدافند هوایی، به تجهیزاتی دسترسی پیدا کرده‌ایم که نیاز ما را مرتفع می‌کند.»

امیر دریادار سیاری همچنین به بحث حفظ امنیت منطقه غرب آسیا پرداخت و گفت: «بار‌ها گفته‌ایم که در بحث امنیت منطقه، ما و دیگر کشور‌های منطقه می‌توانیم امنیت را حفظ کنیم و نیازی به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در غرب آسیا نیست. آنهایی که بی‌مورد آمده‌اند و در منطقه حضور پیدا کرده‌اند، بدانند که حضور آنها تن‌ها موجب بی‌نظمی است و امنیتی برقرار نمی‌کنند.»

او همچنین به عملیات وعده صادق و حمایت برخی از کشور‌های منطقه و متحدان غربی رژیم صهیونیستی از این رژیم برای خنثی سازی عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: «عملیات وعده صادق، فقط برای نشان دادن توانمندی ایران برای آسیب رساندن به اسرائیل است. اما آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و اردن، همگی آمدند سامانه‌های پدافند هوایی خود را به کار گرفتند تا بتوانند به گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کمک کنند و در مقابل حمله ایران مقاومت کنند. اما آیا آنها می‌توانند همیشه از آمادگی لازم برای مقابله با حملات غافلگیرانه برخوردار باشند؟ نمی‌توانند.»

دریادار سیاری در ادامه به واکنش قطعی ایران به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، پرداخت و تصریح کرد: «واکنش به شهید شدن اسماعیل هنیه قطعی است، اما این دفعه، اعلام نمی‌شود. پس از شهادت هنیه، از غرب آمریکا بیش از ده‌ها پیام آمده و خواستار عدم واکنش ایران شده‌اند اما، جواب شهید کردن هنیه قطعی است، اما زمان آن کاملا در اختیار ما خواهد بود.»

او افزود: «این جواب باید با تدبیر و حکیمانه باشد.»

امیر دریادار سیاری که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن به عنوان نماینده کشورمان به کشور چین سفر کرده است، در ادامه گفتگوی خود با شبکه سی ام جی چین گفت: «آشنا شدن با مواضع کشور‌های مختلف و حرکت در سمت‌وسویی که بتواند اهداف این اجلاس را تأمین کند، کار مهمی است.»

او روز گذشته (یکشنبه) با «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه دیدار کرد.

در این دیدار، امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، بر ضرورت اهتمام کشور‌های حاشیه دریای خزر برای مشارکت در تامین امنیت جمعی این دریا بدون نیاز به حضور بیگانگان تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، توسعه همکاری در حوزه دریایی (در شمال و جنوب) نظیر گشت دریایی مشترک و برگزاری رزمایش‌های تخصصی مرکب از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین در این دیدار، دو طرف بر ارتقاء تعاملات در موضوعات آموزشی از جمله تبادل استاد و دانشجو تأکید داشتند.

ضرورت تقویت راه‌های گسترش همکاری و حفظ منافع راهبردی دو کشور در بهره‌برداری از کریدور شمال - جنوب از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار