شهریار دوران‌ها+ نماهنگ

نماهنگ «شهریار دوران‌ها» به‌مناسبت ۲۷شهریور، فرارسیدن سالروز درگذشت استاد «سید محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)» شاعر معاصر و روز شعر و ادب فارسی منتشر شد.
کد خبر: ۶۹۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱ - 17September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رسانه «KHAMENEI.IR» که وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است، در کانال‌های فضای مجازی خود نماهنگ «شهریار دوران‌ها» را به‌مناسبت ۲۷شهریور، فرارسیدن سالروز درگذشت استاد «سید محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)» شاعر معاصر و روز شعر و ادب فارسی منتشر کرد.

بخش‌هایی از دیدار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر گرانقدر در شهر تبریز در روز ۱۳۶۶/۴/۲۹ در این فیلم آمده است.

شهریار دوران‌ها+ نماهنگ

رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن موقع در سِمَت رئیس‌جمهور به جامعه اسلامی خدمت می‌کردند، در توصیف شعر شهریار فرمودند: «شعر شهریار در اشعار ترکی، بسیار زبان بلند، گیرا، قوی و پُرجاذبه‌ای است و از اشعار «حیدر بابا» هم کاملاً مشهود است و استقبالی هم که از «حیدر بابا» در دنیا شده، انسان خوب می‌فهمد که به‌جا و شایسته این اثر ادبی بسیار بلند و عالی بوده است.»

همچنین ایشان در دیدار با میهمانان شرکت‌کننده کنگره بزرگداشت استاد شهریار در روز ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ فرمودند: «شهریار یک شخصیت نظیف، پاکیزه (داشت) و دارای خصال برجسته اخلاقی بود. من او را کامل می‌شناختم. دوستانی که به تبریز می‌رفتند، او را می‌دیدند و برمی‌گشتند، کسانی که با او معاشرت کرده بودند. همان زمان‌هایی که عزاداری برای امام حسین (ع) در کشورمان ممنوع بود و اگر کسی در مورد ابا عبدالله (ع) شعری می‌خواند یا حرفی می‌زد، تحت تعقیب قرار می‌گرفت، شهریار در همان دوران این شعر را می‌سراید: به‌جز از علی (ع) که آرد پسری ابوالعجایب/ که عَلَم کند به عالَم شهدای کربلا را»

انتهای پیام/ 118

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار