نماینده مجلس: مسکن مهر و بازسازی بافت فرسوده در دستور کار دولت قرار گیرد

نوروزی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که عرضه مسکن کم و تقاضا زیاد است. این مسئله سبب شده که قیمت رهن، اجاره و فروش بیش از تورم کشور باشد. بر این اساس مجلس و دولت باید گام اساسی در زمینه مسکن بردارند.
کد خبر: ۶۹۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ - 17September 2024

«رحمت‌الله نوروزی» نماینده مردم علی‌آباد کتول در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم ساخت مسکن به ویژه برای اقشار ضعیف و مستضعف جامعه به عنوان مهم‌ترین سیاست حمایتی دولت اظهار داشت: به موجب قوانین مقرر بود از دهه نود به این سو سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود، اما متأسفانه این مهم از سال ۱۳۹۲ به این‌سو ادامه پیدا نکرد.

نماینده مجلس: صاحب خانه شدن به آروزی بازنشستگان و کارگران تبدیل شده است/ مسکن مهر و بازسازی بافت فرسوده در دستور کار دولت قرار گیرد

نوروزی خاطرنشان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که عرضه کم و تقاضا زیاد است. این مسئله سبب شده که رهن، اجاره و فروش قیمتی بیش از تورم کشور داشته باشد. بر این اساس مجلس و دولت باید گام اساسی در زمینه مسکن بردارند تا مشکلات مردم در این زمینه مرتفع شود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسکن مهر طرح بسیار خوبی بود، اما نواقص و کم و کاستی‌هایی هم داشت که ما باید ایرادات آن را مرتفع کرده و همان مسیر را ادامه دهیم.

وی افزود: از سویی دیگر معتقدم بافت‌های فرسوده باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد و برای آن اعتبارات لازم در نظر گرفته شود. ما می‌توانیم در بودجه سنواتی از بخش بازسازی بافت‌های فرسوده حمایت کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز یکی از آرزوهای بازنشستگان، معلمان، کارگران و کارمندان این است که صاحب خانه شوند.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اساسی ساخت مسکن در کشور با شکستن انحصار زمین برداشته می‌شود؟ گفت: ما در اراضی که امکان شهرسازی و توسعه شهری را داریم، باید اقدام به اعطای زمین کنیم، اما برخی اراضی، اراضی حاصلخیز هستند که برای حفظ امنیت غذایی کشور حتما باید کاربری‌شان حفظ شود.

وی افزود: قطعاً اراضی غیر قابل زراعت می‌توانند برای شهرسازی و توسعه شهری مورد توجه قرار گیرند و اگر این اتفاق رقم نخورد، بسیاری از روستاییان به حاشیه کلان شهرهایی مانند تهران و مشهد و اصفهان مهاجرت می‌کنند که در پی این مهاجرتشان بسیاری معضلات و مشکلات اجتماعی به وجود می‌آید.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار