مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

تجلیل از ۱۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: استعداد استان خراسان رضوی برای تجلیل از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت ۱۱۰ هزار نفر است که از ابتدای سال آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 
کد خبر: ۶۹۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس؛ صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست به تبیین اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: اولین دلیل گرامیداشت هفته دفاع مقدس این است که تبلیغ، ترویج، تبیین و گفت‌وگو در خصوص یک حماسه بی‌نظیر و تحول‌آفرین لازم و ضروری است.

وی افزود: دفاع مقدس با پسوند مقاومت سکه رایج و گفتمان اثرگذار و پرکارکرد این روزهای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دومین دلیل پاسداشت این حماسه جاوید این است که هرآنچه موجب افتخار، عزت و اقتدار ایران اسلامی است هدف تهاجم دشمنان است. نظام سلطه در تلاش است تا نسبت به دفاع مقدس تحریف، انحراف و غفلت ایجاد کند و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی را از یک عقبه استراتژیک که دستاورد ملی و مکتبی ما است منصرف کند.

این مسئول تاکید کرد: دشمن در طول حیات انقلاب اسلامی با تکیه به امپراتوری رسانه به دنبال پمپاژ شبهه و تعیین زمان برای ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است غافل از اینکه دفاع مقدس در بستر زمان جاری است و انقطاع ندارد و تاسی به فرهنگ دفاع مقدس و حماسه‌سازان آن نسخه نجات‌بخش آزادیخواهان از زیر یوغ مستکبرین عالم است.

تجلیل از ۱۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به انجام اقدامات ستادی در راستای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: بعد از سوم خرداد دستورالعمل این مناسبت ملی دریافت و پس از بومی‌سازی ابلاغ و اقدامات گسترده‌ ستادی به منظور اجرای آن، تدوین برنامه‌های عمومی و مشترک صورت گرفت. در همین راستا ستاد داخلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کلیه دستگاه‌ها، ساختارها و یگان‌های نیروهای مسلح در جغرافیای استان تشکیل شد و بحمدالله آمادگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس کسب شده است.

وی تصریح کرد: مردمی‌سازی برنامه‌ها وجهه همت ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و ضمن نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی و اداری، ساختارها و یگان‌های نیروهای مسلح، از دخیل کردن تشکل‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی و آتش به اختیار غافل نشده و بخش اعظمی از برنامه‌ها توسط این تشکل‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های استانی و مجموعه‌های اثرگذار نسبت به دفاع مقدس نقش‌آفرین هستند و جهت‌گیری کرده‌اند، ابراز داشت: برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس تصریح کرد: شنبه ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت»، یکشنبه یکم مهر «جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوشنبه دوم مهر «زنان، خانواده، سلامت»، سه‌شنبه سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی»، چهارشنبه چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، پنج‌شنبه پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، جمعه ششم مهر «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستایئان، و پیشمرگان کرد مسلمان»، و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون سه هزار برنامه در سامانه سادم ویژه ثبت فعالیت‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت ثبت شده است که از این تعداد هزار برنامه به‌عنوان پرتکرارترین و اثرگذارترین برنامه‌ها در خلال هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

تجلیل از ۱۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی

وی ادامه داد: پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالین دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارم مهر در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) و همزمان به صورت ارتباط تصویری در سراسر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این آیین در مرکز خراسان رضوی، شهرستان‌ها و شهرها برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در سطح استان 30 هزار نفر در چهارم مهر مورد تقدیر قرار گیرند.

این مقام مسئول افزود: استعداد استان خراسان رضوی برای تجلیل از پیشکسوتان و فعالین دفاع مقدس و مقاومت ۱۱۰ هزار نفر است که از ابتدای سال آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در مشهد در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی گفت: رژه نیروهای مسلح با محوریت قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، عطرافشانی مزار شهدا در هزار و ۵۰۰ گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام در سطح استان، دیدار با خانواده شهیدان، ایثارگران و آزادگان توسط دستگاه‌های اجرایی، برگزاری یادواره‌های شهدا، اکران فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس که کارگردانان آن‌ها خراسانی هستند و برگزاری جشنواره‌های ادبی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

تجلیل از ۱۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین در هفته دفاع مقدس فرماندهان و راویان به مساجد، مدارس و مراکز عمومی اعزام می‌شوند که در همین راستا تاکنون ۵۰۰ نقطه متقاضی راوی بوده‌اند.

این مسئول افزود: تبلیغات محیطی با استفاده از آثار هنری با موضوع دفاع مقدس توسط شهرداری‌ها، در اختیار قرار دادن محتواهای تولید شده در حوزه دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، تولید برنامه با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان، نویسندگان و هنرمندان حوزه دفاع مقدس و انعکاس اخبار برنامه‌های اجرا شده در هفته دفاع مقدس توسط صدا و سیمای استان از جمله اقداماتی است که در چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس صورت می‌پذیرد.

سردار یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: تمام تلاش ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی بر این است تا با یک انسجام عمومی در فرصت طلایی چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس که با هفته وحدت و بازگشایی مدارس مقارن شده است بهترین بهره‌برداری را از این ظرفیت تبلیغی و تبیین در جهت تحقق اهدافی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس مد نظر است استفاده کرد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: در شرایطی که در حوزه رسانه بین جبهه خودی و دشمن جنگ درگرفته است خبرنگاران با تلاش جهادی خود و پوشش مناسب برنامه‌ای هفته دفاع مقدس، ارزش‌های این حماسه را نشر دهند.

در پایان این نشست خبرنگاران سوالات خود را در حوزه‌ ماموریتی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کردند و سردار یوسفعلی‌زاده به آن‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار