فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:

ویژه برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس در استان سمنان تدارک دیده شده است

سردار «شوقانی» گفت: ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی ویژه هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳ به همت سپاه و بسیج استان سمنان تهیه و تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «منصور شوقانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان امروز در نشست خبری در آستانه چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات کنگره شهدای استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی ویژه هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳ به همت سپاه و بسیج استان سمنان تهیه و تدارک دیده شده است.

وی افزود: ۳۴ عنوان برنامه شاخص و محوری در قالب اجرای سه هزار فعالیت به نیابت سه هزار شهید استان سمنان و در راستای اجرایی شدن دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان رویکرد‌های علمی، بصیرتی و پژوهشی را مهم‌ترین وجه تمایز اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سال‌های قبل عنوان کرد و افزود: طرح‌ریزی و اجرای این برنامه‌ها به صورت مردم پایه در قالب پایگاه‌های بسیج و مؤسسات مردم‌نهاد است.

شوقانی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های متفاوت هفته دفاع مقدس امسال توجه ویژه‌ای به گام دوم انقلاب و تبیین راهکار‌های حرکت شتابان در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور است.

وی از جمله این برنامه‌ها را برپایی یادمان‌های محلی و خانگی شهدا در استان، بزرگداشت شهدای اقشار مختلف بسیج اعم از شهدای طلاب، معلم، دانش‌آموز، اصناف، مهندسین رزم و دیگر اقشار عنوان کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان عنوان کرد: برپایی رژه موتوری و خودرویی، گل‌باران مزار مطهر شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی یادواره‌های خانگی و محلی با نام آبروی محله، برپایی اجلاسیه شهرستانی در دامغان، برگزاری اردو‌های جهادی و خدمات‌رسانی، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سمنان، اجرای عملیات سایبری در فضای مجازی با محوریت دفاع مقدس، نواختن زنگ مهر و مقاومت به یاد سه هزار شهید استان و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی از جمله ویژه برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس در این استان برپا می‌شود.

شوقانی اعزام تیم‌های روایتگری به مدارس، برگزاری شب شعر دفاع مقدس و تهیه و توزیع لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان نیازمند، اجرای پویش نذر خون با همکاری دستگاه‌های مرتبط را از دیگر ویژه برنامه‌های دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد.

وی برگزاری کارگاه‌های تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت در هفته دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از کار‌های خوب انجام شده در راستای تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت راه‌اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) در استان سمنان بوده است و خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز تاکنون به دنبال داشته است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: در طول هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره شهدای گردان ادوات استان سمنان و تئاتر خیابانی دفاع مقدس، بازخوانی عملیات نصر هشت در شهرستان امیریه، جشنواره حریم رسالت و بزرگداشت زنان پشتیبانی جنگ دفاع مقدس طرح‌ریزی شده است.

شوقانی با توجه به شعار سالجهش تولید با مشارکت مردم از ابتدای سال پروژه تولید برق در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس را در دستور کار قرار داده‌ایم و هدف‌گذاری‌ها در طول سال انجام شده است و بر این اساس مقرر شده است سه هزار پنل خورشیدی با ظرفیت تولید پنج کیلووات در هر یک نیروگاه خانگی در بازه زمانی سه ساله راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰۰ پنل خورشیدی تا پایان سال در سطح استان سمنان ایجاد خواهد شد، گفت: تاکنون از این تعداد ۲۹۲ پنل خورشیدی راه‌اندازی و ایجاد شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تولید برق خورشیدی را یک کار مستقیم در راستای جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: اقشار مختلف مردم با نصب پنل خورشیدی تولید برق و اشتغال خانگی را رقم می‌زنند.

۳۴ عنوان برنامه شاخص و محوری در قالب اجرای سه هزار فعالیت به نیابت سه هزار شهید استان در سمنان

۳۴ عنوان برنامه شاخص و محوری در قالب اجرای سه هزار فعالیت به نیابت سه هزار شهید استان در سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار