شکستن رکورد درمان مجروح و مصدوم در دوران دفاع مقدس توسط بهداری رزمی سپاه

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رکورد درمان مجروح و مصدوم را از خط مقدم تا اتاق‌های عمل شکستیم، گفت: ما موفق شدیم این زمان را به نیم ساعت برسانیم که رکوردی بی‌نظیر است.
کد خبر: ۶۹۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 18September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد اخوان» معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در چهارمین ویژه‌برنامه «شب خاطره» که با حضور فرماندهان، پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در بخش درمان در دوران دفاع مقدس، بهداری رزمی رکورد درمان مجروح و مصدوم را از خط مقدم تا اتاق‌های عمل شکسته است؛ در تمام جنگ‌ها این رکورد از دو ساعت آغاز شده است؛ اما ما موفق شدیم که این زمان را به نیم ساعت برسانیم؛ این رکوردی بود که تاکنون بی‌نظیر بوده است.

سردار اخوان: شکستن رکورد درمان مجروح و مصدوم در دوران دفاع مقدس توسط بهداری رزمی

سردار اخوان ادامه داد: در بخش بهداشت در دوران دفاع مقدس بیماری واگیرداری نداشتیم؛ چرا که کارشناسان بهداری رزمی در یک فرآیند علمی، موضوعات را دنبال می‌کردند.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه افزود: در بخش امداد و عملیات پزشکی توانستیم مجروحان زیادی را از خط مقدم به پست امداد و اورژانس و بیمارستان‌های صحرایی، عقبه و پشتیبان که در مناطق مختلف در استان‌های مرکزی حضور داشتند، منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فرآیند درمان از خط تا خانه مصدوم و مجروح ادامه داشت، تصریح کرد: این فرآیند بسیار گسترده‌ای بود که با ساختار و سازماندهی‌های لازم توسط تیم‌های پزشکی و درمانی انجام می‌گرفت.

سردار اخوان با اشاره به تیم‌های اضطراری پزشکی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تیم‌های خودجوش و داوطلبی متشکل از پزشکان و کادر درمان در دوران دفاع مقدس در صورت نیاز و مواقع اضطرار نیز خود را به مناطق مورد نظر برای درمان رزمندگان می‌رساندند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار