رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مطرح کرد؛

وحدت اهل شیعه و سنت؛ اقدام مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام خداداده ضمن تشریح برخی از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت هفته وحدت گفت: حقیقتاً وحدت را مدیون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم.
کد خبر: ۶۹۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱ - 18September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درمورد نخستین رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل سنت به مناسبت هفته وحدت بیان کرد: این رویداد که برای اولین بار برگزار می‌شود مطالبه و خواسته‌ای از مدیران محترم و ائمه جماعات مساجد اهل سنت در کشور است. چون در کشور ما حدود ۲۰ هزار مسجد اهل سنت وجود دارد و برخلاف تبلیغات بسیار عجیب و غریبی که برخی از رسانه‌ها و معاندین انجام می‌دهند که اهل سنت نمی‌توانند به فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و دینی بپردازند ولی وقتی به آمار نگاه می‌کنیم، می‌بینیم جامعه مساجد اهل سنت در کشور ما رقم قابل توجهی است و این، هم نشان دهنده همت برادران مسجدی اهل‌سنت ماست و هم نگاه ویژه حاکمیت است که این فضا و بستر را فراهم کرده است.

وحدت اهل شیعه و سنت؛ اقدام مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده گفت: بخشی از مساجد کشور دارای کانون هستند و این دسته، برای مجوز درخواست می‌کنند و ما تحت شرایطی که داشته باشند هم از لحاظ فیزیکی و هم از نظر کادر و تشکیلات و شبکه‌ای که باید پشتیبانی شود برای آنها مجوز صادر می‌کنیم.  

او افزود: ما دارای ۲ هزار کانون اهل سنت در کشور هستیم و همیشه ائمه محترم جماعات، این مطالبه را داشته‌اند رویداد‌های فرهنگی که برگزار می‌شوند باید متناسب با مساجد اهل سنت باشد. چون رویداد‌های فرهنگی زیادی وجود دارند و همیشه برای مساجد شیعیان برنامه‌ریزی شده است.  

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: سال گذشته، شورای راهبری جامعه مساجد اهل سنت تأسیس کردیم و شخصیت‌های برجسته اهل سنت و علمای عزیز و ائمه محترم جماعات اهل سنت عضو شورای راهبری شدند و جلسات و هم‌اندیشی‌های مختلفی در کردستان و سیستان و بلوچستان و جنوب فارس برگزار شد و حاصل این تلاش‌ها این بود که چنین کار بزرگ تشکیلاتی را انجام دهیم و دوره‌ای با عنوان آمادگی بهتر مدیران کانون‌های اهل سنت برای عملیات‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد خود ذیل شبکه نورانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با شکل جدید و تحولی آغاز شود که در سالن همایش‌های آدینه برگزار می‌شود و ان‌شاءالله مدیران هم برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی رحمت الله علیه حضور خواهند داشت.  

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده افزود: حقیقتاً وحدت را مدیون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم. چون نگاه ایشان به برادران اهل سنت تمدنی بود و امروز هم، مقام معظم رهبری نگاه صحیحی به این موضوع دارد و برادری ما با اهل سنت شعار نیست بلکه جامعه اسلامی نیاز دارد تا در مقابل دشمنان ید واحده باشد و پروردگار متعال و پیامبر گرامی اسلام هم، از ما همین انتظار را دارند و ان شاءالله، منتخبی از برادران اهل سنت نیز در حسینیه جماران حضور پیدا خواهند کرد تا با امام خمینی رحمت الله علیه و اندیشه‌های ایشان بیعت دوباره‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها