مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نقش خراسان رضوی در دفاع مقدس، بی‌بدیل بوده است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: نقش خراسان رضوی در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی است. باتوجه به اینکه این استان در دورترین فاصله از مناطق عملیاتی قرار داشت، اما نقش آن کمتر از نقش استان‌های درگیر جنگ نبود که گواه این حقیقت تقدیم ۱۸ هزار شهید، ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۴۰۰ آزاده و نقش‌آفرینی ۳۰۰ هزار رزمنده است که خراسان رضوی را به یک استان برجسته و نمونه تبدیل کرده است.
کد خبر: ۶۹۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ - 22September 2024

نقش خراسان رضوی در دفاع مقدس، بی‌بدیل بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست شورای اداری استان که به ریاست «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و با حضور اعضا در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس خط پایانی بر تحقیر ملت ایران توسط مستکبرین عالم طی ۱/۵ قرن پیش بود. در جنگ تحمیلی استکبار بر ایران هجوم آورد تا اراده خود را بر ملت، انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی تحمیل کند.

وی افزود: ولی اراده خدا بر این بود که ملت ایران با دست خالی، اما همتی بلند و با تمسک به مبانی دینی و ولایت فقیه و با انتخاب جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی نه تنها به آنها باج ندهد بلکه پیروز میدان باشد و تاریخ جدیدی را برای میهن اسلامی رقم بزند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: به برکت دفاع مقدس، امروز شاهد رویش‌های آن حماسه جاوید هستیم که جبهه مقاومت یکی از این رویش‌ها است. امروز پرچم عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و شهادت‌طلبی، جهانی شده و فریاد استکبارستیزی از جغرافیای جهان اسلام گسترش پیدا کرده و تا جبهه کفر نفوذ پیدا کرده است.
این مقام مسئول یادآور شد: بحمدالله مستکبرین عالم که تحمل برافروخته ماندن یک چراغ را در ایران نداشتند، امروز شاهد تابیدن چلچراغ مقاومت و دفاع در جهان هستند و مستضعفین عالم به میدان آمدند و در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند و به آنها باج نمی‌دهند.

سردار یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خراسان در دفاع مقدس، گفت: نقش خراسان رضوی در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی است. باتوجه به اینکه این استان در دورترین فاصله از مناطق عملیاتی قرار داشت، اما نقش آن کمتر از نقش استان‌های درگیر جنگ نبود که گواه این حقیقت تقدیم ۱۸ هزار شهید، ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۴۰۰ آزاده و نقش‌آفرینی ۳۰۰ هزار رزمنده است که خراسان رضوی را به یک استان برجسته و نمونه تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: از استان خراسان ۱۶ یگان و ساختار مجزای از هم در دفاع مقدس حضور داشتند که با تمام توان و استعداد در مناطق عملیاتی نقش‌آفرینی می‌کردند. از این تعداد، چهار یگان، لشکر بودند که شامل لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌السلام، لشکر پنج نصر، لشکر ۲۱ امام رضا علیه‌السلام و لشکر ویژه شهدا می‌شدند که ضرورت دارد این نقش‌ها برجسته شود و حماسه‌سازانی که در این یگان‌ها نقش‌آفرین بودند مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: همه دستگاه‌ها و ساختار‌هایی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور فعالیت دارند نسبت به نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئول هستند و باید از ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم گام بردارند. در این بین؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش ستادی دارد و گسترش ماموریت بر عهده همه ساختار‌ها است. 

این مقام مسئول با قدردانی از اقدام صورت گرفته در سطح استان در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس هزار برنامه توسط دستگاه‌ها و ساختار‌ها در سامانه سادم ثبت شده که فراوانی برنامه‌ها این نوید را می‌دهد که تلاش‌های سنجیده و پرشور در جهت تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و عطرافشانی مزار شهیدان در دستور کار است.

سردار یوسفعلی‌زاده تشکیل ستاد داخلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دستگاه‌ها و ساختار‌ها جهت انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی نماینده از سوی دستگاه‌ها به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان جهت پیگیری امور، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در جغرافیای استان، احصا خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و تدوین نقش دستگاه‌ها در این حماسه جاوید را ضروری دانست.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان، بر تداوم حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار