نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس؛ سنگرهای دفاع از ارزش‌ها هستند

نخعی‌راد گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی را همچون سنگرهای دوران دفاع مقدس می‌دانیم؛ بر همین اساس از هیچ تلاشی برای تکمیل این مرکز دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر: ۶۹۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ - 23September 2024

مراکز فرهنگی دفاع مقدس؛ سنگرهای دفاع از ارزش‌ها هستند/ کار برای شهدا با انگیزه‌های درونی محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با «علی‌اصغر نخعی‌راد» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این نشست نخعی‌راد ابراز داشت: پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که بیانگر حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان خراسانی است باید با حمایت‌های استانی و ملی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: هدف از احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، ساخت بنا نیست بلکه به دنبال آن است که این مرکز خاستگاه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه شود؛ بر همین اساس بنا‌های احداث شده باید فعال شوند تا ساختمان اصلی نیز افتتاح شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ضرورت مقابله با آن، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که گویای رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های شهدا، جامعه ایثارگری و پیشکسوتان دفاع مقدس در دوران دفاع مقدس است می‌تواند در جوانان که هدف اصلی دشمن در این جنگ هستند برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی ایجاد انگیزه کنند.

نخعی‌راد تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را همچون سنگر‌های دوران دفاع مقدس می‌دانیم؛ بر همین اساس از هیچ تلاشی برای تکمیل این مرکز دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان داشت: شان کار برای شهدا، کار در چارچوب‌های اداری نیست بلکه باید با انگیزه درونی انجام شود.

در ادامه سردار یوسفعلی‌زاده ضمن تشریح ماموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: سعی این اداره‌کل بر آن است که با صد زبان به معنای کثرت روش‌ها ناشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

این مسئول در خصوص عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: براساس مصوبه شورای شهر مشهد قرار است یکی از پیمانکاران شهرداری بر اساس اعتباری که مصوب شده ظرف ۲ سال احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را به اتمام برساند. از طرفی به دنبال پیگیری تامین اعتبار برای اجرای پروژه محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به موازات انجام عملیات عمرانی هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: شش نقطه از شهر مشهد که شامل عرصه میدان شهدا، بوستان‌های کوهسنگی، ارم، اردیبهشت، خورشید و ملت که شهدای گمنام آرام گرفته‌اند به دلیل عدم تامین منابع مالی هنوز اقدام خاصی برای احداث یادمان صورت نگرفته که لازم است به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

این مسئول تلاش مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای در نظر گرفتن ردیف اعتبار از محل بودجه ملی برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و تبدیل آیین‌نامه اداره، نگهداری و تجهیز این مرکز به قانون را خواستار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در خصوص ساختار شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان توضیحاتی را ارائه کرد.

در این نشست طرفین در خصوص راهکار‌های قانونی جهت تخصیص اعتبار جهت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار