مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با رادیو زیارت:

پیشکسوتان دفاع مقدس راویان صادق انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب هستند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «در راه فتح قله‌ایم» تعیین شده تا پیشکسوتان دفاع مقدس به‌عنوان روایتگران صادق انقلاب اسلامی که عمری برای دفاع از انقلاب اسلامی لباس جهاد بر تن کردند، حقایق این حماسه را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنند تا چراغ راه آنها در طی کردن مسیر توفند انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.
کد خبر: ۶۹۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ - 23September 2024

پیشکسوتان دفاع مقدس راویان صادق انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفتگو با رادیو زیارت با گرامیداشت یاد و نام شهیدان با اشاره به ضرورت تکریم حماسه جاوید دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس جزو ایام‌الله است. اصولا بر اساس فرمان خدا، سیره اولیای دین و در فرهنگ شیعی پاسداشت روز‌های خدایی در بستر زمان جاری است.

وی افزود: گرامیداشت دفاع مقدس مانع غفلت جامعه نسبت به این حماسه جاوید می‌شود و از طرفی از تحریف و انحراف آن توسط افراد مغرض جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: اگر دفاع جانانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس گرامی داشته نشود به نوعی به صاحبان اصلی انقلاب اسلامی که برای صیانت از این سرمایه گرانبها از همه داشته‌های خود گذاشتند بی‌اعتنایی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا ضمن تبیین رخداد‌های این برهه تاریخی برای آحاد جامعه، به‌خصوص نسل جوانی که آن دوران پر افتخار را درک نکردند، قدردان مجاهدت‌های رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس باشیم.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه با روش‌های مختلف انتقال پیام محقق می‌شود، تصریح کرد: گفتگو در مورد دفاع مقدس نرم‌افزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین جایگاه زیارت در فرهنگ دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: بعید می‌دانم رزمنده‌ای از خراسان بدون حضور در حرم مطهر رضوی و گرفتن اذن جهاد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده باشد. همچنین بعد از بازگشت نیز اولین مکانی که در آن حضور پیدا می‌کرد، حرم امام رئوف بود. علاه بر آن هیچ شهیدی در خراسان به خاک سپرده نشد مگر آنکه به حرم حضرت رضا علیه‌السلام تشرف پیدا می‌کرد و بر گرد حرم آن حضرت طواف داده می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه استان، در بیش از هزار و ۵۰۰ نقطه میزبان پیکر مطهر شهدا است، تصریح کرد: این نقاط به کانون حضور مردم و برقراری ارتباط قلبی با شهدا تبدیل شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: رزمندگان اسلام با مدد جستن از اولیای دین، عملیات‌های دفاع مقدس را اجرا می‌کردند و پیروزی‌های جبهه حق رقم می‌خورد که این دلدادگی امروز در جبهه مقاومت و بین مدافعان حرم نیز جریان دارد.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدتی قبل فرمودند در نزدیکی قله هستیم که این فرمایش در پاسخ به تلاش‌های امپراتوری رسانه نظام سلطه بود که با انحراف در افکار عمومی و ارائه تحلیل‌های غلط و وارونه جلوه دادن حقایق به دنبال ناامیدسازی جامعه بود.

وی ابراز داشت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «در راه فتح قله‌ایم» تعیین شده تا پیشکسوتان دفاع مقدس به‌عنوان روایتگران صادق انقلاب اسلامی که عمری برای دفاع از انقلاب اسلامی لباس جهاد بر تن کردند، حقایق این حماسه را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنند تا چراغ راه آنها در طی کردن مسیر توفند انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: برای پیمودن مسیر انقلاب اسلامی باید با مدد گرفتن از شهدا، پشت سر ولایت حرکت کنیم و مطمئن باشیم راه امامین انقلاب اسلامی و شهدا جاودانه است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار