وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مستمری جانباختگان معدن طبس به فوریت برقرار می‌شود

میدری گفت: مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس به فوریت برقرار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵ - 23September 2024

مستمری جانباختگان معدن به فوریت برقرار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس که با محوریت حادثه معدن معدنجو برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲.۵ درصد حوادث ناشی از کار در معادن رخ می‌دهد، اظهار داشت: باید کار‌هایی انجام شود که این حوادث کاهش پیدا کند لذا با همکاری وزارت صمت در این زمینه تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی افزود: در بحث برقراری مستمری جانباختگان معدن زغال سنگ طبس، این اقدام به فوریت برقرار خواهد شد.

میدری با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای آرامش خانواده‌های متوفیان و مصدومان به کار خواهیم گرفت، ادامه داد: این معدن تمام ضوابط ایمنی را رعایت کرده و طبق بررسی‌های صورت گرفته علاوه بر ارزیابی‌های گروه تخصصی معدن، ماه گذشته نیز بازرسی لازم از معدن صورت گرفته و هیچ‌گونه مشکلی نداشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این حادثه، یک اتفاق ناگهانی بوده و قطعاً هیچ قصوری در کار نبوده است، تصریح کرد: مشابه این اتفاقات در پیشرفته‌ترین معادن دنیا نیز رخ می‌دهد، اما با این حال بررسی‌های تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طبس با توجه به وجود معادن زغال‌سنگ می‌تواند عسلویه معادن کشور باشد، افزود: سالانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار واردات زغال‌سنگ داریم و میزان تولیدات ما می‌تواند ده‌ها برابر تولید کنونی باشد.

میدری عنوان کرد: اصلاح تکنولوژی و قیمت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت تا مانند کشور‌های دیگر که تا ۶۰ درصد برق شان از زغال‌سنگ است، بتوانیم از زغال‌سنگ استحصالی در اینجا یا مناطق دیگر نیروگاه‌های گازی یا سایر فرآوری‌ها را داشته باشیم.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار