پوستر جشنواره‌های هنری-ادبی بسیج هنرمندان رونمایی شد

پوستر جشنواره‌های هنری-ادبی بسیج هنرمندان با حضور معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.
کد خبر: ۶۹۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ - 23September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های هنری-ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ با حضور سردار سرتیپ پاسدار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، «آرش زینال‌خیری» رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، «مجید هودن» مسئول امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان، «فرهاد قائمیان» بازیگر سینما و تلویزیون، و «سعید حدادیان» مداح اهل بیت (ع) عصر امروز (دوشنبه) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

پوستر جشنواره‌های هنری-ادبی بسیج هنرمندان رونمایی شد

در این نشست، حسین مسافر آستانه گفت: جشنواره‌ها باید کار فرهنگی کنند. سازمان بسیج هنرمندان کشور تشکیل شده است تا فراگیری اندیشه بسیج در حوزه فرهنگ عمومی را پایه‌گذاری کند.

در ادامه، سردار معروفی با اشاره به اینکه معنای مردمی بودن یک سازمان چیست، اظهار داشت: معنای اینکه یک سازمان مردمی است، این است که آن سازمان برای مردم تولید قدرت می‌کند. از مردم، با مردم و برای مردم است. نگاه ما، نه قومی است و نه سیاسی. این انقلاب با مردم تعریف می‌شود و دفاع مقدس با مردم به پایان رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اندیشه‌ورزان، ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان هستند، ادامه داد: اندیشه‌ورزان ترکیب جوانان و پیشکسوتان هستند. گذشته را باید به حال و جوان امروز پیوند دهیم و آینده را ابداع کنیم. نباید در این میان انقطاع به‌وجود بیاید.

وی افزود: ما پنج مؤلفه محوری داریم که عبارتند از نمادسازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی با این هدف که «جریان» تولید کنیم که یک مصداق آن اربعین است. پنجمین مؤلفه آن هم جریان‌سازی است.

«محمد گلریز» در ادامه این مراسم اظهار داشت: ما در معرض شدیدترین تبلیغات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (علیه خودمان) هستیم و باید به‌صورت عملی کار کنیم. جلسه زیاد تشکیل شده، اما عمل کم است. رزمندگان در دوران دفاع مقدس دست به دست هم دادند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.

در ادامه، «فرهاد قائمیان» اظهار داشت: باید خروجی جلسه قبلی را به‌عینه می‌دیدیم؛ اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از مسئولان و حتی ائمه جمعه ما، بازیگران را نمی‌شناسند. هنرمندان باید شناخته شوند.

وی افزود: هیچ‌کسی شرایط ما را نمی‌داند، اما مسائل اقتصادی و معیشت هنرمندان باید به‌قدری شناخته شود که آنها بتوانند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

قائمیان ادامه داد: مهم‌ترین نهادی که می‌تواند مسئله موسیقی را در تمام ابعاد آن مرتفع کند، سازمان بسیج هنرمندان است.

در ادامه این مراسم، سردار معروفی اظهار داشت: تغییرِ نگاه، زمان‌بَر است و تا نگاه تغییر نکند، پشتیبانی‌های جدی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی همیشه می‌گفت که اگر فردی به‌اندازه یک نخ قرقره به انقلاب متصل است، آن را با ریسمان محکم کنید تا به‌سمت دشمن نرود. بسیج هنرمندان باید از همه هنرمندان کشور مراقبت کند.

در انتهای مراسم با حضور سردار معروفی، «افشین علا» شاعر، «سعید حدادیان» مداح اهل بیت (ع) و «آرش زینال خیری» رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از پوستر‌های پوستر جشنواره‌های هنری_ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد.

اسامی دبیران جشنواره‌های هنری_ ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

«کمال‌الدین شاهرخ» دبیر ششمین دوسالانه عکس بسیج (نور)، «آرش زینال خیری» دبیر ششمین جشنواره فیلم بسیج، «ابراهیم سلیمانی» دبیر نهمین جشنواره تجسمی، «سعید نجفیان» دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر (سودای عشق) و «رضا مهدوی» دبیر ششمین جشنواره ملی و استانی موسیقی و سرود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها