وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دفاع مقدس عامل هویت‌ساز برای ایران است

صالحی گفت: باید از خود بپرسیم چگونه می‌توان زبان فرهنگ را در خدمت تبیین جذاب‌ و بین نسلی‌ قرار داد تا نسل‌های بعدی بتوانند از فضای دفاع مقدس الهام بگیرند.
کد خبر: ۶۹۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ - 24September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین جشن ایثار و شهادت که صبح امروز (سه‌شنبه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس را چند جور می‌توان نگریست. یک نگاه می‌تواند بخشنامه‌ای و دستورالعملی باشد که در مجموعه‌ها مرسوم است تا در نتیجه آن، اتفاقی صورت بگیرد. نگاه دیگر هم، نگاهی است که طی آن، کاری به‌صورت جمعی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ایام دفاع مقدس برای ما ذخیره ملی و هویتی است/یک ملت در یک اتفاق هشت ساله حضور داشت

وی افزود: هشت سال تاریخی دفاع مقدس برای ما ذخیره ملی و هویتی، الهام‌بخش و هویت‌ساز است. دفاع مقدس اتفاقی نیست که در گذشته مانده باشد؛ بلکه مانند خون در جریان است. نوع نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دفاع مقدس، نگاهی الهام‌بخش و هویت‌ساز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایام دفاع مقدس در حوزه وزارت ارشاد باید برای ما الهام‌بخش باشد؛ الهام از هنرمندانی است که در دفاع مقدس حضور داشتند و شهید شدند یا به درجه جانبازی نائل آمدند.

صالحی ادامه داد: ما بیش از دو هزار شهید هنرمند داریم، ۶۰۰ نفر در حوزه شعر و ادبیات، ۴۹۰ نفر در حوزه هنرهای تجسمی، ۴۸۸ نفر در حوزه تئاتر، ۳۱۷ نفر در حوزه خوشنویسی، ۱۳۱ نفر در حوزه سینما ۱۳۱ نفر و ۸۰ نفر در حوزه موسیقی.

وی با اشاره به گروه «۴۰شاهد» افزود: هفت هزار فریم و ۱۵ هزار دقیقه از کارهای هنرمندان «۴۰شاهد» باقی مانده است که اگر نبودند، بخشی از تاریخ جنگ در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، اینکه هنر و فرهنگ ما می‌تواند از شهدا و ایثارگران هنرمند الهام بگیرد و آن را توسعه دهد، مهم است. باید از خود بپرسیم چگونه می‌توان زبان فرهنگ را در خدمت تبیین جذاب‌ و بین‌نسلی‌ قرار داد تا نسل‌های بعدی بتوانند از فضای دفاع مقدس الهام بگیرند.

در این مراسم، «غلامرضا بنفشه‌خواه» بازیگر، «محمد فیلی» بازیگر، «مجید قناد» مجری تلویزیون، «انوشیروان ارجمند» بازیگر، «رضا فیاضی» بازیگر و «جلیل فرجاد» بازیگر نیز حضور داشتند. در پایان، «مصطفی راغب» خواننده به اجرای اثر خود پرداخت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار