هراس غرب از فرهنگ انقلاب اسلامی

فرمانده سابق سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه غربی‌ها از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران وحشت دارند، گفت: هر کشوری که در مقابل زورگویان مقاومت می‌کند، عزت دارد و مردم آن کشور، عزیز هستند.
کد خبر: ۶۹۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹ - 24September 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفت‌وگو با اشاره به مسیر انقلاب اسلامی پس از دفاع مقدس، اظهار داشت: ایجاد یک ادبیات جدید در معادلات سیاسی و قدرت دنیا مهم‌ترین تغییر پس از انقلاب اسلامی بود. خیلی از کشور‌ها که در بلوک غرب یا شرق تعریف می‌شدند، به واسطه این دو بلوک احساس می‌کردند که این ادبیات جدید برای آن‌ها مخاطره ایجاد می‌کند و حتی ابرقدرتی آن دو بلوک را بر هم بزند.

دفاع مقدس دورانی طلایی برای بشریت است

سردار یزدی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق با دو ابرقدرت شرق و غرب به ایران حمله کرد، افزود: آنها تصور می‌کردند که می‌توانند تفکر انقلاب اسلامی را از بین ببرند؛ تفکری که امام خمینی (ره) منبعث از آموزه‌های دینی و اسلامی برای مردم ایران و دنیا بعد از ۱۴۰۰ سال زنده کردند. این مقاومت را مرحوم آموزه‌های دینی و در اصل مدیون امام خمینی (ره) بودیم.

فرمانده سابق سپاه تهران بزرگ به حضور گسترده مردم در میدان جنگ اشاره کرد و گفت: البته مردم قبل از جنگ به میدان آمده بودند. در دوره‌ای که در تحریم‌های اولیه بودیم، برای بازسازی کشورمان در میدان حاضر شدند و مشاهده کردند چگونه کشورِ ویران‌شده که میراث فرهنگ شاهنشاهی بود، بازسازی شد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران وحشت دارند، گفت: این نگرانی موجب شد دشمنان غرب و شرق رژیم بعثی عراق را تجهیز کنند تا به کشورمان حمله کند؛ اما همان فرهنگ، دوران دفاع مقدس را تبدیل به یک دوران طلایی برای بشریت کرد.

سردار یزدی یادآور شد: امروز هر کشوری که در مقابل زورگویان مقاومت می‌کند، عزت دارد و مردم آن کشور عزیز هستند و البته می‌توانند به خواسته‌های برسند. در دوران جنگ تحمیلی هم همین رویه در کشورمان جاری و ساری بود و مردم با حضور خود، کاری کردند که حتی یک وجب از خاک کشورمان کم نشود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) خاطرنشان کرد: البته که در آن دوران خسارت‌های مادی و معنوی به واسطه از دست دادن نیرو‌های انسانی عزیز خود دیدیم؛ اما همان جوانان شهید توانستند برای مردم ایران الگوسازی کنند تا در مقابل ابرقدرت‌ها و زورگویان، کشورمان را بیمه کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها