امام خامنه‌ای: پرچم نفوذ فرهنگی دشمن نباید در کشور برافراشته شود/ مقاومت فلسطین و حزب‌الله پیروز میدان است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود، فرمودند: باید با هوشیاری کامل اجازه نداد دشمنِ شکست‌خورده از رزمندگان ما در مرزها، در داخل کشور بتواند با انواع ترفندها و حیله‌ها کار و توطئه خود را پیش ببرد.
کد خبر: ۶۹۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ - 25September 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت که صبح امروز (چهارشنبه) در پنجمین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشتند: اینکه پیشکسوتان به‌خصوص در هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرند، به خاطر ارزش پیشکسوتی و پیشگامی آنها در حوادث مهم است.

امام خامنه‌ای: پرچم نفوذ فرهنگی دشمن نباید در کشور برافراشته شود/ مقاومت فلسطین و حزب‌الله پیروز است

رهبر معظم انقلاب اسلامی سبقت گرفتن و گام نهادن در راه‌های نرفته را یک ارزش دانستند و فرمودند: البته هفته دفاع مقدس متعلق به همه رزمندگان، مجاهدان و خانواده‌های آنها است. پیشکسوتان که زودتر و جدی‌تر وارد میدان شدند، ارزش مضاعفی دارند؛ پیشکسوت چه فرمانده، چه رزمنده، چه پزشک، چه امدادگر، چه جهادگر و چه پشتیبان‌کننده باشد، همه اینها مشمول تمجید و اهتمامی ویژه هستند.

امام خامنه‌ای با تاکید بر اینکه چرایی جنگ هشت ساله را نسل جوان ما باید بدانند، تصریح کردند: چرا جمهوری اسلامی وارد نبردی شد که هشت سال طول کشید؛ هشت سال زمان کوتاهی نیست که همه ارکان و امکانات کشور در خدمت دفاع قرار می‌گیرد.

معظم‌له فرمودند: موضوع دومی که اینجا به آن اشاره خواهم کرد، گزارشی از جنگ است و مخاطب این سخنان علاوه بر شما نسل جوان، نسل آینده و فرزندان شما هستند که باید در مورد این موضوعات کار و فکر کنند و درس بگیرند. موضوع سوم و مهم، نتایجی است که در دفاع مقدس به دست آمد و خوشبختانه کسانی که امروز در اینجا سخنانی داشتند به آن اشاره‌ای داشتند.

انگیزه حمله به ایران انقلابی مخصوص صدام و رژیم بعث نبود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کردند: انگیزه حمله به مرز‌های ایران انقلابی مخصوص صدام و رژیم بعث نبود و شاید بتوان گفت، انگیزه سردمداران نظم جهانی آن روز برای حمله به مرز‌های ایران بسیار بیشتر و حداقل هم اندازه صدام بود.

امام خامنه‌ای فرمودند: آن روز دو قدرت بزرگ آمریکا و شوروی سابق و دنباله‌‌روهای آنها همه در این ماجرا انگیزه داشتند. ایران اسلامی برای اینها عنصری غیر قابل تحمل بود؛ سوال این است که چرا غیر قابل تحمل بود. ما که آن روز علیه کسی اقدامی نکردیم، امروز می‌گویند موشک و پهپاد می‌دهیم. اما آن روز که اینگونه نبود. در این نقطه حساس دنیا، انقلابی مردمی به وجود آمد و تفکر نوینی که برای اداراه جهان تعریف کرد که آن جهان نمی‌توانست چنین تفکری را قبول کند.

معظم‌له افزودند: آن‌روز جهان، جهان سلطه بود، البته امروز هم هست. اما آن روز فریادی و موضعی در برابر این نظم باطل وجود نداشت و دنیا به دو بخش تقسیم شده بود؛ بعضی کشورهای سلطه‌گر و بخشی نیز کشورها سلطه‌پذیر بودند؛ اما ایران اسلامی فریاد زد که چرا باید سلطه‌گری باشد و این کشورها حق داشته باشند نظر، فرهنگ و خواسته خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

نگرانی نظام سلطه از توسعه تفکر جمهوری اسلامی 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: جمهوی اسلامی سخن جدیدی و رد نفی این سلطه باطل بود و البته این کشورها می‌دانستند که این تفکر، توسعه خواهد یافت و سلطه‌گران درست فکر کردند و دیدیم که کشورهای دیگر جذب این تفکر شدند.

امام خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکا، شوروی، کشور‌های پیمان ورشو منتظر یک فرصت بودند تا به ایران اسلامی حمله کنند و صدام که جاه‌طلب، ظالم و بی‌ملاحظه بود، این فرصت را ایجاد کرد؛ امروز بعضی‌ها جمهوری اسلامی را ملامت می‌کنند که با دنیا بد و قهر است که چنین چیزی وجود ندارد، اگر منظور این است که با دنیا رفت و آمد نداریم، کاملا خلاف است و چون ما با مجموعه‌هایی کار می‌کنیم که نیمی از مردم دنیا در آن زندگی می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: رئیس جمهوری در یکی از اجلاس‌های عدم تعهد به بنده گفت که همه از آمریکا می‌ترسند؛ جز شما. سرش را جلو آورد و گفت من هم از آمریکا می‌ترسم؛ می‌ترسیدند. بنابراین آن صدایی که با صراحت در قبال نظم غلط جهانی بلند شد، صدای ایران اسلامی بود. آنها با ما مخالف بودند. مسئله این است و این را باید از بن دندان درک کنیم و برخی‌ها این را درک نمی‌کنند.

مسئله هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است

معظم‌له بیان داشتند: مسئله انرژی هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است. مسئله، مسئله آوردن سخنی نو در قبال نظم باطل، فاسد و تبعیض‌آمیز جهانی است که امروز در جهان حاکم است و با این مخالف هستند و این مخالفت تا وقتی که ایران حرف زور آن‌ها را قبول کند و قبول هم نمی‌کند، قطع نمی‌شود. 

امام خامنه‌ای تاکید کردند: دو نوع جاذبه در ایران وجود دارد که این جاذبه‌ها باید حفظ شود؛ جاذبه‌هایی که ملت‌ها را به خود جذب می‌کند. اولی جاذبه سیاسی و دومی نیز جاذبه معنوی است. جاذبه سیاسی همان ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی است. ملت‌ها بر عکس دولت‌ها دلشان جاذبه سیاسی دارد. اینکه که احساس می‌کنند در دنیا یک نظامی وجود دارد که در قبال زورگویان عالم ایستادگی می‌کند، دل آنها را جذب می‌کند. شما ببینید رؤسای جمهور ما به هر کشوری از کشور‌های اسلامی مسافرت می‌کنند، ملت‌ها از آنها استقبال می‌کنند و به آنها توجه و اظهار ارادت می‌کنند. 

ضرورت تبیین دفاع مقدس از سوی اهالی قلم

معظم‌له گفتند: جاذبه معنوی هم توجه به ایمان الهی و دینی در نظام اسلامی است. در این دنیای مادی جوانان در کشور‌های پیشرفته و متمدن احساس پوچی می‌کنند و این را امروز دانشمندان آنها بیان می‌کنند و شاهدیم روز به روز خودکشی‌ها بیشتر می‌شود. ایمان دینی به آنها احساس پناه می‌دهد و دل آن‌ها را گرم می‌کند؛ بنابراین علت پدید آمدن این حمله نظامی و تهاجم نظامی به مرز‌های ما که به دفاع مقدس هشت ساله انجامید، همین‌ها بود و جاذبه‌های ایران آنها را می‌ترساند و  سخن نو جمهوری اسلامی آنها را بر می‌آشفت و این بود که هشت سال کشور را مشغول جنگ کردند. این جای حرف زیاد دارد و جا دارد اهل قلم در این زمینه بنویسند و تبیین کنند.

رهبر معطم انقلاب اسلامی اضافه کردند: مطلب دوم گزارش حادثه جنگ است، دو نوع گزارش از جنگ می‌شود، داد؛ یک گزارش که از آن به گزارش توصیفی تعریف می‌کنند و دوم گزارش شکلی جنگ است که جنگ چگونه آغاز شد و به کجا منتهی شد و وضعیت دو طرف چگونه بود. نوع دیگر، گزارش تبیینی است که باطن جنگ، جبهه و روح آن را برای ما روشن و بیان می‌کند. جوان امروز احتیاج به اطلاع در هر دو زمینه دارد و باید روی آن کار شود. کار‌های خوبی شده و باید ادامه پیدا کند.  

آمریکا اطلاعات میدان جنگ را در اختیار صدام گذاشت 

معظم‌له افزودند: گزارش توصیفی جنگ این بود که یک ارتش مهاجمی وجود داشت که به مرز‌های ما هجوم برد. برنامه از پیش فراهم شده‌ای که به مرز‌های ما می‌خواهد حمله کند  از پیش  وجود داشت و با برنامه وارد میدان شده بود. تجهیزات‌اش کامل و ساماندهی منظم و به‌طور مستمر پشتیبانی‌اش وجود دارد و سلاح‌های روز دارد. آن روز بهترین تانک‌ها و هواپیما‌ها را ارتش صدام در اختیار داشت. پول بی‌حساب، رقم‌های میلیاردی در اختیارشان بود و همین‌هایی که می‌شناسید؛ آمریکا، شوروی و اروپا همراهی کامل و پشتیبانی می‌کردند و سلاح‌های مدرن در اختیار آنها می‌گذاشتند.

امام خامنه‌ای با بیان اینکه دولت فرانسه در جنگ تحمیلی بهترین جنگنده‌ها را در اختیار صدام گذاشت، گفتند: دولت آلمان نیز مواد شیمیایی را در اختیار صدام می‌گذاشت و دولت آمریکا هم به‌طور مستمر اطلاعات میدان جنگ را به صدام ارائه می‌کرد. دولت‌های همسایه نیز پول و امکانات در اختیارش می‌گذاشتند. حاشیه خلیج فارس مسیری دائمی برای تردد کامیون‌ها و تریلی‌های حامل سلاح‌ها به سمت عراق بود. در گزارشی خواندم که صدام تعداد هواپیما‌های جنگنده‌اش بیشتر از اوایل جنگ بود؛ این طرف مهاجم بود.

دفاع از وطن یک ارزش است

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: اما مورد تهاجم؛ یعنی ما. تجهیزات ناقص، بی‌جایگزین و دستمان خالی بود و اول جنگ تعدادی از تانک‌های لشکر ۹۲ که مقابل دشمن بود را غارت کردند و جای آنها پر نشد. بنده به اهواز رفته بودم و یک تیپ لشکر ۹۲ حدود ۱۵ عدد تانک داشت که باید بیشتر می‌بود. سازمان‌های رزمی ما دست خورده بود و سازمان ارتش از زیر بار جنگ بیرون آمده بود؛ فرماندهان ارتشی خیلی تسلط به داشته‌های ارتش نداشتند.

امام خامنه‌ای با تاکید بر اینکه ارائه گزارش تبیینی از جنگ تحمیلی مهم‌تر است، فرمودند: در گزارش تبیینی می‌گویم این جنگ برای دفاع از خاک وطن بود؛ البته دفاع از وطن یک ارزش است و مسئله جنگ بالاتر از خاک وطن، دفاع از اسلام و عمل کردن به قرآن بود؛ این جنگ در مسیری قرار داشت که به آن مسیر «جهاد فی سبیل الله» گفته می‌شود.

جوانان در دفاع مقدس به ولی الهی تبدیل شدند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس انقلاب، اسلام و مردم را زنده نگه داشت، تصریح کردند: دفاع مقدس روح غنی را در کشور ترویج کرد و جوهره انسانی و آسمان را در جوانان زنده کرد؛ جوانانی که رفتند و در میدان جنگ از یک انسان معمولی به ولی الهی تبدیل شدند و با نگاه ساده به مسائل دینی از میدان جنگ خارج شدند و یک عارف الهی شدند.

امام خامنه‌ای خطاب پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت فرمودند: بروید وصیت‌نامه شهدا را بخوانید، جوانی که وارد جبهه شد و برای خدا حرکت کرد، راه ۷۰ ساله عارف، عالم، ملا را در مدت کوتاهی پیمود.

معظم‌له تصریح کردند: در جبهه هدف اسلام بود و سرتاسر جبهه عبادت‌گاه بود و همه جور آدم هم در عبادتگاه جبهه شرکت داشتند. از افسر ارتشی که نصف شب در کنار تانک ایستاده بود و نماز شب می‌خواند تا مجلس توسل پرنور و پروشور بچه‌های بسیج و سپاه در قرارگاه، از التماس افسر ارتشی برای رفتن با گرو‌های جهادی شبانه شهید چمران تا نوجوانی که شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کرد و با گریه و التماس از پدر و مادر خود می‌خواست به جبهه اعزام شود؛ در ابتدای جنگ تازه رفته بودم، اهواز افسری آمد پیش من و گفت درخواستی دارم من اول خیال کردم مرخصی می‌خواهد و مشکلی دارد، اما او از من درخواست کرده اجازه دهند که او شب‌ها با شهید چمران به شکار تانک برود.

روایت رهبر انقلاب از فداکاری و خدمت بی‌منت در جبهه‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: اینکه فرمانده یک گردان و یا یک لشکر شب‌ها کفش رزمنده را واکس بزند و با لباس‌ها رزمندگان را بشورد در هیچ میدان جنگ و ارتشی وجود ندارد و مخصوص جمهوری اسلامی است. اینکه آب را در لحظه آخر زندگی نمی‌خورد و به همرزمش می‌دهد، فقط مختص جمهور اسلامی است و در جنگ آنچه که در تاریخ خواندیم یا برایمان تعریف کرده‌ بودند، را مشاهده کردیم؛ اینکه در بمباران شدید دشمن رزمنده وصیت‌نامه می‌نویسد و در مورد حجاب می‌نویسد؛ این یعنی دلبستگی به ایمان و اسلام و این گزارش و نگاه به جنگ مهم‌تر از گزارش توصیفی است و خداوند قدرت خود را در بندگان نشان داد و در جنگ معلوم می‌شود، اراده الهی چیست.

معظم‌له فرمودند: در دفاع مقدس پدارن، مادران، همسران ... سختی‎‌های زیادی کشیدند؛ اما خدای متعال به‌دنبال این سختی‌ها عزت، پیروزی و نصرت داد؛  دو نوع گزارش وجود دارد که باید ضبط و ثبت شود، کسانی که جنگ را دیدند و در جنگ بودند، گزارش کنند و کسانی که جنگ را ندیده‌اند آن‌ها را به محصول تبدیل کنند. در همان دوران انقلاب و جنگ اگر امکانات تبلیغی داشتیم، پیشرفت‌های کشور را بیش از آن چیزی که هست نشان می‌دادیم، امروز هم همینگونه است و باید در حوزه تبلیغی تقویت شویم.

حوادث فلسطین و لبنان مانند دفاع مقدس است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث اخیر اظهار کردند: امروز یک واقعه مشابه در لبنان و فلسطین در حال انجام است و این حوادث مثل دفاع مقدس و جهاد فی‌سبیل الله است و کشورهای اسلامی بوسیله خبیثت‌ترین کشور عالم غصب شده و بر همه واجب است که کمک کنند و فلسطین و مسجد‌الاقصی را به مسلمانان و به صاحبان اصلی برگردانند.

آمریکا به پیروزی رژیم صهیونیستی نیاز دارد

امام خامنه‌ای با تاکید بر اینکه یک حرکت الهی در حال انجام است و مردم فلسطین و غزه به معنی واقعی کلمه در حال جهاد هستند، فرمودند: حزب‌الله لبنان به خاطر غزه سینه خود را سپر و جهاد فی سبیل الله می‌کند؛ در این نبرد هم دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است، آمریکا پشت سر آن است و دخالت می‌کند، آن‌ها به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند، اما خلاف واقع می‌گویند که دخالتی نمی‌کنند، البته به آرای مسلمانان آمریکا هم نیاز دارند، برای همین تظاهر می‌کنند که دخالتی ندارند. دشمن از پول، سلاح و تبلیعات جهانی برخوردار است، اما مجاهدین امکانات لازم را ندارد ولی فلسطین و حزب الله پیروز است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: اگر رژیم صهیونیستی خبیث توانسته بود، نیروهای مبارز را در غزه، کرانه باختری و لبنان شکست دهد، احتیاج نداشت تا در دنیا صورت خود را سیاه و کریه نشان دهد و این جنایت را انجام دهد؛ چون نتوانسته بر نیروی مقاومت پیروز شود، با حمله به مردم بی‌دفاع، خودروها، جاده‌ها، بیمارستان‌ها و مدرسه می‌خواهد نشان دهد که دستاورد داشته است.

استحکام حزب‌الله با ضربات اخیر تضعیف نمی‌شود

امام خامنه‌‌ای با بیان اینکه ترور و به شهادت رساندن نیروهای موثر و ارزنده حزب‌الله خسازت بود اما خسارتی نبود که حزب‌الله را کار بیندازد، تاکید کرد: استحکام حزب‌الله خیلی بیشتر از این‌ها است که با این شهادت‌ها تضعیف شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رزمندگان و مجاهدان ما برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای ما بر افراشته نشود جان خود را قربانی‌کردند، و جوانان ‌مجاهد و مبارز خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای این کشور بالا نرود، فرمودند: نمی‌شود ملت ایران قبول کند که همان پرچم‌ها بوسیله انسان‌های نفوذی و فریب خورده در کشور برافراشته شود.

نباید پرچم نفوذ فرهنگی در کشور برافراشته شود

معظم‌له افزودند: نباید پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن در داخل کشور و در دستگاه‌های مختلف برافراشته شود؛ باید همه مراقبت کنند و همه در این رابطه موظف هستند؛ در آموزش و پرورش، صداوسیما، مطبوعات، وزارتخانه‌هایی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت که محل تربیت جوان‌ها هشتند، باید مراقبت کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آنجا که دشمن بوسیله رزمندگان ما شکست خورد؛ نباید گذاشت آن دشمن شکست خورده در داخل کشور با انواع حیله‌ها و ترفندها نقشه خود را اجرایی کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها