گلوله‌های عشق در سلاح ایمان/ حاشیه‌های دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با امام خامنه‌ای

«نهضت آزادی فلسطین» با مواضع صریح و مقتدرانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پیروزی حزب‌الله لبنان به وجد آمد.
کد خبر: ۶۹۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ - 25September 2024
گروه سیاسی دفاع‌پرس: امروز چهارم مهرماه فرصتی دست داد برای سفرِ کوتاهِ یک جمعِ خاص به قلب جمهوری اسلامی. پیشکسوتان دفاع مقدس در حالی راهی حسینیه‌ی امام خمینی (ره) شدند که محور مقاومت روز‌های حساسی را پشت سر می‌گذارد و سنگینی سوگ شهدا، سینه را در هم می‌فشارد.
 
گلوله‌های عشق در سلاح ایمان/ حاشیه‌های دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با امام خامنه‌ای
 
حسینیه‌ی امام خمینی (ره) مثل همیشه حس امنیت می‌دهد به میهمان. در این دنیای ناامن، هزاران رزمنده با سهولت و احترام، مسیرِ شیرینِ بازرسی را پشت سر می‌گذارند تا زیر سقف حسینیه در صف انتظار بنشینند. در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) فرقی نمی‌کند کجای مجلس نشسته باشی؛ هر کجا که هستی کاریزمای رهبری را لمس می‌کنی. 
 
ساعتِ حسینیه، ۹ صبح را گواهی می‌دهد و زمان به کندی سپری می‌شود. نیم ساعت قبل از آغاز مراسم، جوانان انقلابی و خوش‌صدا با هنرنمایی خود، جمع حاضر را بهره‌مند و سرگرم می‌کنند. «ای لشگر حسینی، تا کربلا رسیدن، یک یا حسین (ع) دیگر». حسینیه با ملودیِ محبوبِ دفاع مقدس سر حال می‌آید و در ادامه سیستم صوتی به خوبی از یک موسیقی گرم و پرانرژی پشتیبانی می‌کند. 
 
انگار که تمام میهمانان یکدیگر را می‌شناسند و قبلا در سنگر، خیابان، مدرسه، مسجد، پایگاه مقاومت و رسانه با هم ملاقات کرده‌اند. شبکه‌یِ اجتماعیِ رزمندگان اسلام احتیاج به معرفی ندارد. هر چند لحظه یک بار هم‌سنگران قدیمی با هم چشم‌توچشم می‌شوند، یکدیگر را به جا می‌آورند و زنگارِ زمان را از روابط می‌تراشند. هم‌زمان در میان رزمندگان، تنوع موج می‌زند و خودش را هم به شکل‌های مختلف نشان می‌دهد؛ از جمله لباس و پوشش. همه در لباس‌های خوش رنگ ارتش، لباس‌های ساده‌ی سپاه یا لباس نامرئی بسیج ساعتی با سلاح ایمان جنگیده‌اند.
 
عقربه‌ها سرعت می‌گیرند. یک نفر می‌گوید ان‌شاءالله همین جمع سپاه حضرت بقیة‌الله (ع) و به خاطر ایده‌ی خوبش تشویق می‌شود. در حالی که برادران، فریاد می‌زنند: «ای پسر فاطمه (س) منتظر تو هستیم»، صدای شماری از خواهران به گوش می‌رسد که می‌گویند: «ای پسر فاطمه (س)، منتظر شماییم». 
 
پیش از رهبر معظم انقلاب اسلامی چند نفری سخنرانی می‌کنند. از قضا فرزندان شهدا از همه منتقدتر ظاهر می‌شوند و احسنت و طیب‌الله دریافت می‌کنند. سخنان رهبری با صدور دستوراتی خطاب به مدیران دستگاه‌های مربوطه و نیز مسئولان دفتر خودشان برای پیگیری انتقادات و پیشنهادات مطرح شده، آغاز می‌شود و با توصیف و تبیین دفاع مقدس ادامه می‌یابد.
 
قرائت رهبر معظم انقلاب از دیروزِ دفاع مقدسِ، به درکِ بهترِ مواضع مهم ایشان درباره‌ی امروزِ دفاع مقدس کمک شایانی کرد. در خلالِ سخنرانی، وقتی باز هم معلوم شد که جمهوری اسلامی مثل اول انقلاب با نظام سلطه مخالف است و زیر بار حرف زور نمی‌رود، تکبیر‌های کوبنده از ته دل طنین انداخت؛ بشارت بر شما که عقابِ مقاومت به زودی پیکر فلسطین را از چنگِ کرکس کثیف بیرون می‌کشد. 
 
از نظر ژئوپلوتیک، سرزمین‌های محور مقاومت، قلمرو مستقلی‌ست در همسایگی نظام سلطه. در این میان خاک فلسطین اشغالی بدون هیچ تردیدی متعلق به محور مقاومت است و این مساله مذاکره برنمی‌دارد. محور مقاومت، عجیب‌ترین جای جهان است. رزمندگانِ محور، سلاح ایمان را با گلوله‌های عشق پر می‌کنند و نزدیکیِ پیروزی را از روی شمار شهدا حدس می‌زنند.
 
«نهضت آزادی فلسطین» امروز با مواضع صریح و مقتدرانه‌ی رهبر معظم انقلاب درباره پیروزی حزب‌الله لبنان به وجد آمد. آری! جمهوری اسلامی، حافظ محور مقاومت است و محور مقاومت، حافظ جمهوری اسلامی. آن قافله عزم کربُبَلا داشت و این قافله هم عزم تل‌آویو و حیفا دارد.
 
انتهای پیام/ 944
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار