یاران خراسانی ۱۲۱؛

شهید عبدالله‌زاده: شهادت؛ انتخاب آگاهانه مرگ است

جهادگر شهید غلامرضا عبدالله‌زاده در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: اگر لیاقت کشته شدن در راه خدا داشته باشم به آرزوی دیرینه‌ام رسیده‌ام، چون پایان زندگی جز مرگ نیست پس چه بهتر که انسان خود بهترین مرگ را انتخاب نماید.
کد خبر: ۶۹۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ - 25September 2024

شهید عبدالله‌زاده: شهادت؛ انتخاب آگاهانه مرگ استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، جهادگر خراسانی «غلامرضا عبداللهزاده» سال ۱۳۳۹ در روستای آغو از توابع شهرستان تربت حیدریه دیده به جهان گشود.

پس از سپری کردن ایام طفولیت تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذراند، در سن یازده سالگی پدرش را از دست داد از آن به بعد تامین مخارج خانواده بر عهده او بود، لذا به کار‌های کشاورزی و دامداری روی آورد ضمن اینکه به درسش هم ادامه داد و تا سال سوم دانشگاه تحصیل نمود.

با اوجگیری انقلاب اسلامی، فعالیت‌های سیاسی غلامرضا نیز دوچندان شد. وی بطور مستمر در تظاهرات و راهپیمائی‌ها شرکت می‌کرد.

با تشکیل جهادسازندگی به فعالیت در این نهاد پرداخت. پس از شروع جنگ تحمیلی از اولین نفراتی بود که در رساندن کمک به جنگ‌زدگان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد و بطور شبانه‌روزی در این زمینه تلاش می‌کرد. تا اینکه از طریق پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی به‌عنوان نیروی مردمی به جبهه اعزام شد و در عملیات فتح‌المبین شرکت داشت تا سرانجام دهم فروردین ۱۳۶۱ در تنگه چزابه و در هنگام دیده‌بانی مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به درجه شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید غلامرضا عبدالله‌زاده:

اینک بنده حقیر هم عازم جبهه شدم تا شاید بتوانم کمک به پیروزی اسلام بنمایم و اگر لیاقت کشته شدن در راه خدا داشته باشم به آرزوی دیرینه‌ام رسیده‌ام، چون پایان زندگی جز مرگ نیست پس چه بهتر که انسان خود بهترین مرگ را انتخاب نماید ما که یک عمر در عزای امام حسین علیه‌السلام شرکت نموده و گریه کرده‌ایم. امروز روز امتحان است.

و تو‌ای مادر عزیزم باید مرا ببخشی تا خدا هم از من راضی و از تقصیراتم درگذرد، چون نتوانستم در این دنیا زحمات تو مادر را جبران نمایم امیدوارم خدای متعال اجر و پاداش تو را بدهد که مرا به این سن و سال رسانده‌ای تا بتوانم راه خود را انتخاب نمایم. مادرم بر مرگ و جنازه من و همچنین بر مزارم گریه نکنی و صبر و استقامت نما که خداوند صابران را دوست دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار