فرمانده بسیج خرم‌آباد:

صدور انقلاب اسلامی به بسیاری از کشور‌ها اتفاق افتاده است

برامکی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی به بسیاری از کشور‌ها اتفاق افتاده است، گفت: پیروزی‌های مکرری که به لطف خداوند متعال در عرصه‌های مختلف در حال اتفاق است دال بر این نکته است که این راه، یک راه کورناشدنی است.
کد خبر: ۶۹۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵ - 26September 2024

صدور انقلاب اسلامی به بسیاری از کشور‌ها اتفاق افتاده استبه گزارش  دفاع‌پرس از لرستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری حوزه مقاومت بسیج خرم‌آباد و کانون فرهنگی مذهبی ولایت خرم‌آباد یادواره شهدای شهرستان خرم‌آباد با محوریت شهید طلبه و دانشجوی لرستانی «علی‌عباس حسین‌پور» شامگاه چهارشنبه، چهارم مهرماه در مسجد ولایت شهر خرم‌آباد برگزار شد.

در این یادواره شهدا که بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد، سرهنگ «محمد برامکی»، فرمانده بسیج ناحیه خرم‌آباد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه شهدا راه عزت و افتخار را بر روی ما و ملت عزیزمان باز کردند و این راه عزت و افتخار همیشه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این راه مسیر خودش را پیدا کرده و روز به روز افتخارآفرینی آن بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی به بسیاری از کشور‌ها اتفاق افتاده است، افزود: پیروزی‌های مکرری که به لطف خداوند متعال و جبهه مقاومت در عرصه‌های مختلف در حال اتفاق است دال بر این نکته است که حتما این راه، یک راه پرافتخار و کورناشدنی است.

برامکی با قدردانی از پایگاه مقاومت ولایت مسجد ولایت محله شمیران و حوزه مقاومت بسیج شهید حجازی خرم‌آباد که یادواره شهدای خرم‌آباد با محوریت شهید دانشجو و طلبه لرستانی علی‌عباس حسین‌پور را برگزار کردند، عنوان کرد: شهید دانشجو و طلبه علی‌عباس حسین‌پور علم را با عمل عجین کرد و این شهید یکی از شهدای برجسته و شاخص استان لرستان است که می‌طلبد نسل جوان به ویژه طلاب و دانشجویان با سیره و ز ندگانی این شهید والامقام آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این شهید طلبه لرستانی مسئول انجمن اسلامی دبیرستان امام خمینی (ره) خرم‌آباد، دانشجوی رشته معارف در دانشگاه اسلامی رضوی مشهد، طلبه حوزه علمیه مشهد، نائب قهرمان در رشته دومیدانی کشور، مسئول آموزش عقیدتی بسیج سپاه، مربی قرآن بسیج خرم‌آباد و از مؤلفان کتاب المعجم المفهرس فی صحیفه سجادیه بود، ادامه داد: شهید حسین‌پور برای استقبال از شهادت، ۴۰ روز روزه گرفت و به‌عنوان غواص و خط‌شکن در عملیات والفجر هشت شرکت کرد که در غروب ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در فاو، در حال وضو گرفتن بود که از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و یا زهرا (س) گویان به شهادت رسید.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان در حاشیه این مراسم، گفت: هدف از برگزاری این یادواره، معرفی شهدا و خدمات ارزشمند آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس به جامعه و نسل امروز است.

وی با بیان اینکه شهیدان سال‌های دفاع مقدس، چراغ راه ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و روشنگر مسیر امروز ما هستند، عشق به ولایت، وحدت، ایستادگی، ایمان و روحیه شهادت طلبی را از دلایل پیروزی ما بر استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: باید یاد و خاطره هشت سال رشادت رزمندگان و دلاورمردان دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود و این مهم یکی از وظایف فرهنگی مراکز علمی و دانشگاهی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: عشق به ولایت، وحدت، ایستادگی، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی از دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

در بخشی از این مراسم، ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی از خانواده شهید دفاع مقدس علی‌عباس حسین‌پور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها