رییس سازمان بسیج مستضعفین:

فرهنگ مقاومت به برکت دفاع مقدس به ملت‌های جهان منتقل شده است 

سردار «سلیمانی» با اشاره به نقش دفاع مقدس در تحولات منطقه، گفت: امروز به برکت دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی و مقاومت به ملت‌های جهان منتقل شده است.
کد خبر: ۶۹۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ - 26September 2024

فرهنگ مقاومت به برکت دفاع مقدس به ملت‌های جهان منتقل شده است به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اجلاسیه کنگره شهدای منطقه۹ شهرداری اصفهان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، شهدای غزه و لبنان و سالروز شکست حصر آبادان، اظهار داشت: عملیات شکست حصر آبادان نقش مهمی در سرنوشت کشور داشت.

وی با مقایسه شهریور ۱۳۵۹ و شهریور۱۳۲۰، افزود: در ۱۳۲۰ تمام مقدرات کشور در اختیار رضاخان است که ۱۵ سال قبل از آن توان دفاعی کشور که متکی بر مردم، عشایر و طوائف بود را از بین برد و یک ارتش ۱۲۵ هزار نفری را جایگزین آن کرد و تمام قیام‌ها را سرکوب کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به حمله متفقین گفت: برغم اینکه رضا خان در برابر مردم کشور سنگدل بود و کشتارها به راه انداخت ولی در برابر اشغالگران بدون قید و شرط تسلیم شد و دستور داد ارتش ۱۲۵ هزار نفری نیز تسلیم شود. کشور از جنوب و شمال اشغال شد که سابقه آن در طول تاریخ وجود ندارد. 

وی بیان داشت: در دوره پهلوی اجازه ندادند ابعاد این اشغال و‌ جنایات آنها مطرح شود. سران متفقین در تهران بدون اجازه شاه جلسه تشکیل دادند و حتی به شاه ایران اجازه ورود به جلسه داده نشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقایع شهریور ۱۳۵۹، گفت: ارتش ایران در سال ۱۳۵۹ دچار تحولات بزرگی شده بود، سامانه دفاعی کشور به هم ریخته بود، ۶۰ هزار مستشار ایران از این کشور رفته بودند، کودتاها و غائله‌های مختلف شعله‌ور شده بود، ترورها موجب شهادت بسیاری از بزرگان شد و در چنین شرایطی به امام خمینی (ره) اطلاع دادند که صدام به ایران حمله کرده است.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) یک دفاع مردم پایه را تشکیل داد و در حالیکه تمام قدرت‌های بین‌المللی پشت سر از جمله سلاح‌ها و تجهیزات غربی، پول کشورهای عربی و همه و همه پشت سر صدام قرار داشت، مردم به صحنه آمدند و پس از برکناری بنی‌صدر در کمتر از ۹ ماه تمام ارتش متجاوز در داخل ایران منهدم شد به گونه‌ای که بسیاری از لشکرها و تیپ‌های سپاه پاسداران با تجهیزات غنیمتی تشکیل شد و پس از آن نیز کشور ما دشمن را تعقیب کرد.

وی اضافه کرد: برغم اینکه در ۲۰۰ سال گذشته در همه تهاجم‌های مختلف کشورها ما مورد تاخت و تار قرار می‌گرفت و بخش‌هایی از این کشور تجزیه می‌شد ولی در دفاع هشت ساله ملت ایران وجبی از خاک کشور اشغال نشد.

سردار سلیمانی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرحی که امام راحل ارایه کردند نظامی کارآمد است و ولایت فقیه به عنوان ولی امر مسلمین کشور ایران را در حوادث مختلف به سلامت عبور داده است کما اینکه پس از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر و.هوشمندی و شجاعت توانستند کشور ما را از گردنه‌های مختلف عبور دهند و این روند در گام دوم حال تکامل است.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌بینیم رژیم صهیونسیتی مردم بی‌دفاع غزه را به شهادت می‌رساند و جنوب لبنان را وحشیانه بمباران می‌کند، طلیعه آن پیروزی است که امام خمینی (ره) وعده پیروزی آن را دادند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: امروز به برکت دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی و مقاومت به ملت‌های جهان منتقل شده است و ‌ان‌شاالله بزرگترین فتح در پیشروی مسلمان آزادی سرزمین‌های اشغالی است که با از بین رفتن رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پیشینه قتل عام های رژیم صهیونسیتی گفت: امروز این رژیم از جنایات گسترده و ترورهای کور، تهاجم به خانه‌های مردم هیچ ابایی ندارد و در برابر سازمان‌های بین‌المللی بی‌شرمانه از عملکرد خود دفاع می‌کند 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار