قالیباف: تا آخرین لحظه هم‌سنگر رزمندگان حزب‌الله هستیم

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بمباران‌های ددمنشانه امروز رژیم کودک کش صهیونیستی، گفت: این رژیم نامشروع بداند که جبهه مقاومت به طور قطع جواب محکم و دندان شکنی به جنایتی که مرتکب شد خواهد داد و اجازه نخواهد داد که این جنایت‌ها ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۶۹۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ - 27September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دومین شب آیین بزرگداشت روز آتش نشان که جمعه -۶ مهرماه ۱۴۰۳- در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده های کارگران معدن جوی طبس اظهار کرد: در پایان هفته دفاع مقدس هستیم که باید این مناسبت را نیز گرامی بداریم و به همه شهدا و ایثارگران و جانبازان و خانواده هایشان درود می فرستیم. 

قالیباف: روحیه آتش‌نشانان و رزمندگان دفاع مقدس به هم نزدیک است

وی با بیان اینکه روز آتش نشانی روز رشادت ها، دلاوری ها و شجاعت ها است، افزود: قدردانی می کنم از همه تلاش های خالصانه شما. در سال ۸۴ در اواخر شهریور که کار را در شهرداری شروع کردم اولین سازمانی که در آن حضور پیدا کردم سازمان آتش‌نشانی بود. آن روز با همه وجودم حس کردم که به بچه های آتش نشان از جهت روحی و روانی و عاطفی نزدیکم چرا که در هفته دفاع مقدس، فضای ایثارگری، انسجام، دوستی، جوانمردی و محبت را در جمعی که در خدمتشان بودم دیدم. سالیان سال بود بعد از دوران دفاع مقدس چنین حسی و چنین جمعی را ندیده بودم و گذشت زمان نیز تایید کرد که این حس واقعی بود. چرا که در طول ۱۲ سال خدمت، این محبت و گذشت و ایثارگری را در بین آتش‌نشانان دیدم.

قالیباف ادامه داد: چهره هایی مثل امید عباسی را دیدم که وقتی حرف از آتش نشان می زنیم برای این کار او است که زندگی را به شهروندان بر می گرداند و امنیت را در لحظه های سخت فراهم می کند. دیدیم که امید عباسی چگونه ریحانه خانم را از دود و آتش نجات داد و خودش بعد از آن جانش را فدا کرد. 

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حادثه پلاسکو که ۴ تا ۵ هزار نفر از شهروندان در آن ساختمان بودند دیدم که چگونه این شهدای عزیز در پلاسکو جانفشانی کردند. این عزیزان می توانستند بعد از شرایط تخلیه ساختمان از نردبان ها پایین بیایند ولی طبقه به طبقه و اتاق به اتاق برای اطمینان از جانماندن کسی تلاش کردند و درست در لحظه های آخر در حالی که نزدیک به طبقه همکف بودند ساختمان فرو ریخت و ۱۶ جوانمرد از آتش نشانی جانشان را فدای بیش‌ از ۴ هزار نفر از مردم کردند. اینجاست که ابراز محبت و ارادت ما به شما مثل رزمندگان دفاع مقدس است. 

وی با بیان اینکه امروز به عنوان نمایند گان شما همه تلاش ما این است که بتوانیم خدمت صادقانه ای داشته باشیم، اضافه کرد: نکاتی که در مورد سختی کار و درصد شرکت های بیمه ای و سایر تقاضاها مطرح شد را به سهم خودم در مجلس دنبال خواهم کرد. 

قالیباف گفت: در حضور شهردار محترم و برادر همرزم خودم این نکته را اعلام می کنم که حتما نظم و انضباط در آتش نشانی اصلی است که باید رعایت کنیم و افزایش آمادگی جسمانی و مدرن سازی تجهیزات یک کار همیشگی است. آموزش اساس کار این مجموعه برای کمک بهتر به مردم است که باید به آن توجه کنیم و هوشمندسازی از موضوعات مهم سازمانی است.

وی افزود: کار مردمی سازی با حرکت بسیج آغاز شد و موضوع آتش نشانی نیز از این جنس است و از مردمی سازی در شهرداری نیز نباید غفلت کنیم.

رئیس مجلس شورای بیان کرد: در ارتباط با موضوع شهرداری ها در کشور به همه همکاران خودم، به دولتمردان و ریاست قوه قضائیه یادآوری می کنم که شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی به درستی مورد توجه و شناخت ما نیستند و از ظرفیت شهرداری ها و شوراها در کشور استفاده نمی شود. اگر در قوانین و مقرارت که ۷ اصل قانون اساسی که در رابطه با شوراها و شهرداری ها است این نهادها را قدر بدانیم و آنها را تقویت کنیم و هر جایی که دولت تصدی گری دارد را به شهرداری ها واگذار کنیم و دولتمردان به مسولیت های اصلی و کلان کشور بپردازند می توانیم مطمئن باشیم که شهرداری ها و شورای شهر نیازهای روزانه هفتگی و ماهانه مردم در خدمات عمومی و آسایش و رفاه را برطرف می کنند و این یک واقعیتی است که باید از ظرفیت شوراها و شهرداری ها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: طرح شهرداری ها در مجلس قبلی آمد و چون به انتهای مجلس رسیدیم موفق به پیگیری نشدیم و انشاءالله در مجلس دوازدهم بتوانیم این کار را انجام دهیم و شوراها و شهرداری ها به جایگاه اصلی خود برسند.

قالییاف در پایان با اشاره به بمباران های ددمنشانه امروز رژیم کودک کش صهیونیستی، خاطرنشان کرد: حرفهای زشت و غیر منطقی که خوی حیوان صفتی و جنایت دارد را از نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنیدیم و این رژیم نامشروع بداند که جبهه مقاومت به طور قطع جواب محکم و دندان شکنی به جنایتی که مرتکب شد خواهد داد و اجازه نخواهد داد که این جنایت ها ادامه پیدا کند. امیدواریم که کشور های اسلامی نیز به این مساله توجه کنند و باید از این مردم مظلوم دفاع کنیم و آنها بدانند که تا آخرین لحظه در همه زمینه ها در کنارشان همرزم و همسنگر آنها هستیم. 

 

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها