گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با همتای لبنانی در پی شهادت سید مقاومت

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای لبنانی اقدام بزدلانه رژیم صهیونیستی در ترور سیدحسن نصرالله را تجاوزی آشکار علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و جنایت جنگی خواند.
کد خبر: ۶۹۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ - 28September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید«عباس عراقچی» وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد امشب (شنبه) هفتم مهرماه با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی تلفنی گفتگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با همتای لبنانی در پی شهادت سید مقاومت

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی مراتب تسلیت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله دبیزکل حزب‌الله لبنان را به مردم و دولت لبنان ابلاغ کرد. 

حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز (شنبه) هفتم مهر‌ماه با صدور بیانیه‌ای از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله هوایی روز جمعه ششم مهر‌ماه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت با استفاده از بیش از ۸۰ بمب یک تنی سنگرشکن خبر داد.

عراقچی در این تماس تلفنی با اشاره به جایگاه سید حسن نصرالله به عنوان شخصیتی شجاع و عالمی اثرگذار و مجاهدی خدوم که نقشی بی بدیل در تثبیت و توسعه مکتب مقاومت علیه رژیم ظالم و اشغالگر صهیونیستی ایفا کرد، شهادت وی را ضایعه‌ای بزرگ برای لبنان، مردم منطقه و جهان اسلام خواند و اعلام کرد که بی تردید خون این بزرگمرد موجب تحکیم بیشتر درخت تناور مقاومت خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اقدام بزدلانه رژیم صهیونیستی در ترور سیدحسن نصرالله از طریق حمله ددمنشانه به مناطق مسکونی و غیرنظامی بیروت را تجاوزی آشکار علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و جنایت جنگی خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی طی چند روز گذشته نیز در نیویورک با همتای لبنانی دیدار کرده بود. عراقچی همچنین در پی انفجار پیجر‌ها در لبنان که به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم لبنان منجر شد نیز با عبدالله بوحبیب تلفنی گفتگو کرده بود.

عراقچی در تماس تلفنی امشب بر اهمیت تبیین این جنایت ننگین در پیشگاه افکار عمومی منطقه و جهان و ثبت و مستندسازی آن نزد سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در اقصی نقاط جهان آماده هر نوع همکاری برای تبیین شخصیت بزرگ سیدحسن نصرالله و ابعاد مختلف جنایت شرورانه رژیم سفاک اسرائیل هستند.

وزارت امور خارجه ایران نیز امشب در بیانیه‌ای در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد ایران همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی خود را برای حمایت از مردم قهرمان فلسطین و لبنان در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به کار خواهد گرفت و در کنار فلسطین و لبنان برای تنبیه متجاوزان خواهد ایستاد.

 عراقچی پیش از این هم در پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تبریک و تسلیت گفته بود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار