مسئول بسیج سپاه هشتم شرق کشور در دفاع مقدس:

با وجود فرماندهانی چون شهید قاجاریان سپاه همواره خدمتگزار مردم است/ شهید قاجاریان از شاگردان موفق شهید شوشتری است

محمدحسین روشنک گفت: اصولاً سپاه همیشه در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی مدافع مردم بوده است و تا فرماندهان بزرگ و پرورش‌یافته دفاع مقدس مانند قاجاریان وجود داشته و دارند سپاه همچنان خدمتگزار مردم است.
کد خبر: ۶۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ - 07February 2016

با وجود فرماندهانی چون شهید قاجاریان سپاه همواره خدمتگزار مردم است/ شهید قاجاریان از شاگردان موفق شهید شوشتری است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام محسن قاجاریان، محمدحسین روشنک که در دفاع مقدس مسئولیتهایی از جمله عضو مؤسسین سپاه نیشابور، عضو شورای فرماندهی سپاه و بسیج نیشابور، مسئول بسیج در سپاه هشتم در شرق کشور و مسئول دبیرخانه ستاد پشتیبانی جنگ خراسان را در کارنامه خود دارد و امروز نیز بعد از بازنشستگی از سپاه از پا ننشسته و امروز در سنگر اقتصاد برای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تلاش میکند و بهعنوان رئیس کانون کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی و از طرفی نیز عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان انجام وظیفه میکند و از دوستان قدیمی شهید قاجاریان است در گفتگویی با گرامیداشت یاد و خاطره این سردار دلاور گفت: شهید قاجاریان را باید از شاگردان موفق شهید نورعلی شوشتری که در جنگ ساخته و تربیت شد دانست. اکثر فرماندهان سپاه نیشابور و جمع زیادی از همرزمانشان در لباس بسیجی به جبهه اعزام و در دفاع مقدس از فرماندهان خود درس اخلاق، ایثار گرفته و به فرماندهی رسیدند.

قاجاریان از فرماندهان نسل دوم و سوم جنگ بود

وی افزود: شهید قاجاریان نیز از فرماندهانی بود که در کسوت بسیجی به سپاه پیوست و آنچنان در رشادت و ایثار خوش درخشید که به فرماندهی بزرگ تبدیل شد.

روشنک از شهید قاجاریان بهعنوان یکی از فرماندهان نسل دوم و سوم جنگ یاد کرد و خاطرنشان کرد: سردار قاجاریان را باید از نسل دوم و سوم فرماندهان گردان، خط و تیپ در دفاع مقدس برشمرد که شاگرد و همرزم شهید نورعلی شوشتری بود.

رئیس کانون کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی در ادامه با ذکر نام سرداران پرآوازه شهرستان نیشابور یادآور شد: سپاه نیشابور همراه با جمع کثیری از پاسداران و بسیجیان فرماندهان بزرگی چون نورعلی شوشتری، عبدالحسین برونسی، محمدجواد مهدیانپور، دهنوی، محسن قاجاریان را به انقلاب و ایران اسلامی تقدیم کرد.

عضو شورای فرماندهی سپاه و بسیج نیشابور در دوران دفاع مقدس با ذکر برخی از ویژگیهای این شهید مدافع حرم اظهار داشت: از ویژگیهای سردار شهید قاجاریان سالها خدمت و دفاع از انقلاب اسلامی و در نهایت دفاع از حریم حرم خواهر بزرگوار مولای شهدا حضرت اباعبداللهالحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

او کمتر به دنبال مطرح کردن خود بود

روشنک با تأکید بر حضور مداوم شهید قاجاریان در جبهههای حق علیه باطل تأکید کرد: شهید قاجاریان بسیجی بیادعایی بود که بهعنوان رزمنده عادی به جبهههای نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس شتافت و تا آخرین روزهای دفاع بهصورت مداوم در جبهه حضور داشت. از زمان اولین حضور او در جبههها تا پایان جنگ کمترین زمان و شاید بتوان گفت هیچ زمانی را در پشت جبهه نبود و در همه عملیاتها شرکت داشت.

مسئول بسیج در سپاه هشتم در شرق کشور در دفاع مقدس در ادامه ولایتمداری را یکی دیگر از ویژگیهای شهید دانست و گفت: آن شهید بزرگوار در پایداری دفاع از انقلاب اسلامی، نظام و ولایت زبانزد بود. او کمتر به فکر مطرح کردن خود بود و بیشتر عاشق خدمت و دفاع از دستاوردهای بزرگ امام راحل و مقام معظم رهبری بود. بسیجیان و سربازان نیشابور و شهرهای دیگر که در تیپ ۲۱ امام رضا (ع) خدمت کردند فرماندهی پدرانه شهید قاجاریان را هیچگاه از یاد نخواهند برد.

سپاه خدمتگزار مردم است

روشنک سپس از روحیه مردمداری شهید قاجاریان در لباس سپاه پاسداران یادکرد و ابراز داشت: فرماندهان سپاه بهخصوص فرماندهان نسل دفاع مقدس سپاه عاشق خدمت به مردم بوده و هستند و شهید قاجاریان هم از آن جمله است. او روحیه پاسداری را از دوران دفاع مقدس که تماماً خدمت به مردم و دفاع از آنها و نوامیسشان و مرزهای ایران سربلند بود را به یادگار داشت و همواره سرلوحه کارهای خود قرار داده بود. اصولاً سپاه همیشه در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی مدافع مردم بوده است و تا فرماندهان بزرگ و پرورشیافته دفاع مقدس مانند قاجاریان وجود داشته و دارند سپاه همچنان خدمتگزار مردم است.

حضور شهید قاجاریان از یک رزمنده معمولی تا فرماندهی تیپ

وی از نحوه آشنایی خود با شهید قاجاریان سخن گفت و افزود: بنده زمانی که مسئول بسیج نیشابور بودم در اوایل جنگ شهید قاجاریان بهعنوان بسیجی به جبهه اعزام و در جبهه لباس سپاه را پوشید. حضور او در جبهه بهصورت یک رزمنده عادی شروع و در ادامه فرمانده دسته، فرمانده گردان، فرمانده خط و فرمانده تیپ 21 امام رضا (ع) را بر عهده داشت.

رئیس کانون کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی با بیان اینکه شهید قاجاریان هنوز حال و هوای روزهای دفاع مقدس را حفظ کرده بود تصریح کرد: وقتی با شهید برخورد داشتم و یا با او در تماس بودم هنوز در لباس آن روزهای دفاع مقدس بود و روحیه همان ایام را داشت.  فرماندهان بزرگ دفاع مقدس از نیشابور کم نیستند. اگر به گلزار شهدای این شهر که بهشت فضل نامگرفته است بروید چندین سنگ مزار شهید به نام فرمانده گردان عبدالله مشاهده خواهید کرد. یعنی در دفاع مقدس هرگاه فرماندهی به شهادت میرسید فرمانده دیگری علم او را به دوش میگرفت. خراسان و نیشابور فرماندهان بزرگ و گمنامی را به نظام و انقلاب و مردم تقدیم کرد که قاجاریان نیز ادامه همان خط است.

حیف است شهدا در بازیهای سیاسی غبارآلود شوند

روشنک متذکر شد: حیف است که امروز دربازیهای سیاسی خاطره آن ایثارگریها و جانبازیهای بزرگ که عدهای شهید، عدهای جانباز و عدهای اسیر که امروز آنها  را آزاده میخوانیم و آزادگان سرافرازی همچون انجیدنی و علی کابلی جزو آنها هستند را غبارآلود کنیم.

وی در پایان به تداوم ارتباط شهید قاجاریان با دوستان همرزمش اشاره کرد و افزود: شهید قاجاریان توانسته بود همرزمان قدیمی را هر کدام را در جایگاه مسئولیتی و شخصیتی که داشتند حفظ کند و ارتباطش را با آنها استمرار بخشد. یادم نمیرود در یادواره شهدای روستای معموری نیشابور که من نیز حضور داشتم سخنانی را این سردار بزرگ در وصف شهید نورعلی شوشتری و دیگر شهدا و فرماندهان شهید و همرزمان دفاع مقدسش شنیدم که ایکاش آن سخنان نیز منتشر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار