ماجرای لقب «خامنه‌ای کوچک» برای شهید «سید حسن نصرالله»+ عکس

دبیرکل حزب‌الله لبنان، عکسی را با جمعی از رزمندگان دفاع مقدس که به لبنان رفته بودند، گرفته است که این‌روزها پس از شهادت سید مقاومت، در فضای مجازی دست‌‌به‌دست می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹ - 01October 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، عکسی را با جمعی از رزمندگان دفاع مقدس که به لبنان رفته بودند، گرفته است که این‌روزها پس از شهادت سید مقاومت، این عکس در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود؛ اما ماجرای این عکس چیست؟

ماجرای لقب «خامنه‌ای کوچک» به شهید «سید حسن نصرالله»+ عکس

از سمت راست: «یوسف عنایتی»، شهید «سید حسن نصرالله»، «حمید داودآبادی»، شهید «یوسف علمداری»

«حمید داودآبادی» نویسنده دفاع مقدس، یکی از افراد حاضر در این عکس است که ماجرای عکس را چنین روایت کرده است: «سال ۱۳۶۲ که حزب‌الله هنوز تشکیل نشده بود، به لبنان رفته بودم که «سید عباس موسوی» و «سید حسن نصرالله» نیز در بعلبک حضور داشتند. سیدحسن نصرالله نماز‌های جماعت ظهر و به‌ویژه نمازجمعه را در مسجد امام علی (ع) بعلبک اقامه می‌کرد و همان زمان بود که من جذب سید حسن شدم.

سید حسن نصرالله، ملاحت قشنگی داشت و همان‌ زمان بچه‌های حزب‌الله به او می‌گفتند: «خامنه‌ای کوچک». همه ایشان را به آقا منصوب می‌کردند و البته زمانی هم که با ایشان هم‌صحبت می‌شدیم، حس می‌کردیم که واقعا حضرت آقا دارند با ما صحبت می‌کنند. شب‌ها به‌همراه پسرشان شهید هادی می‌آمدند بعلبک و کلاس تاریخ مقاومت لبنان را برای ما برگزار می‌کرد و با اینکه سید عباس را هم دوست داشتم؛ اما سید حسن چیز دیگری برای من بود».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار