مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حرکت جبهه مقاومت بر مدار سیره اولیای دین است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: راهی که سید مقاومت با صبر و تحمل سختی‌ها طی کرد، این راه، انتخاب همه اولیا، شهدای والامقام هلال احمر، نیرو‌های مسلح، بسیج، جبهه مقاومت، امنیت، مدافع حرم و حریم بود.
کد خبر: ۶۹۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ - 30September 2024

حرکت جبهه مقاومت بر مدار سیره اولیای دین استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آئین گرامیداشت شهدای شاخص امدادگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و آغاز مراسم اجرایی نگارش زندگینامه شهدای شاخص این جمعیت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «سید علی منیری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مدیران و معاونین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و هلال احمر استان در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام اسوه و قله جبهه مقاومت، رهبر بزرگ، حکیم و شجاع حزب‌الله قهرمان شهید سید حسن نصرالله، اظهار داشت: شهادت ارثی است که از انبیا، اولیا، صالحین، مخلصین راه خدا و صدیقین به ارث رسیده و بدون جهاد حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به سخن شهید مظلوم بهشتی مبنی بر اینکه بهشت را به بها می‌دهند، افزود: با هر شهادتی راه نورانی شهیدان و جهاد هموارتر می‌شود و با هر پیکر آغشته به خونی که در راه مقاومت با آن مواجه می‌شویم همت‌ها و عزم‌های دیگری جزم می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: سند پر افتخار این راه نورانی و پربهجت این است که با شهادت فرزندان اسلام پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم نه تنها پایین‌تر نمی‌آید بلکه روزبه‌روز برافراشته‌تر می‌شود.

این مسئول گفت: اگر در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی که با دفاع مقدس مقارن شده بود عرصه مقاومت و دفاع در کشور خلاصه می‌شد، اما امروز مقاومت پهن‌دشت جهان را درنوردیده و همه جا میدان جهاد است و در سرتاسر عالم مجاهدین بر علیه استکبار قیام کرده‌اند. امروز مبارزه بر علیه ظلم و جور نهادینه شده و فریاد مرگ بر ظالم در بغل گوش ظالمین جهان طنین‌انداز است که این پیروزی‌ها به برکت جهاد‌ها و ایثار‌ها حاصل شده است.

سردار یوسفعلی‌زاده از سرلشکر شهید عباس نیلفروشان که به‌همراه سید مقاومت در لبنان به شهادت رسیده به‌عنوان شخصیتی بزرگ یاد کرد و ادامه داد: خون شهید دریا می‌شود و آتش خشم امت حزب‌الله جوشش پیدا می‌کند. از زمانی که خبر شهادت سید مقاومت قطعی شد جغرافیایی از جهان اسلام خاموش نمانده و به جوش آمده و امواج خروشان عواطف مردم جوشش گرفته است. خشم مردم در قله و اوج است. اراده‌ها جزم‌تر، گوش دل‌ها شنواتر و مطالبه انتقام سخت، جدی‌تر شده است و فرهنگ مماشات و امروز و فردا کردن برای تنبیه جنایتکار، تقبیح شده و از گوشه و کنار جهان و از سوی مومنین و دلدادگان جریان مقاومت فریاد مطالبه پاسخ، انتقام و خونخواهی مظلومان به گوش می‌رسد که نوید خوبی است.

وی تاکید کرد: رهایی از چنگال ظالمان و ستمگران جز با جهاد و ایثار جان ممکن نیست و جز با این فرمول مسیر مبارزه هموار نمی‌شود. ادعای ظالمین عالم تسلط و سلطه بر دنیا، بهره‌کشی و به تعبیر خدایی کردن بر روی زمین است. اگر چه آنها از چنبره قدرت خدا بیرون نیستند و قطعا انتقام الهی توسط بندگان مخلص و مجاهد گرفته خواهد شد و آنها تنبیه می‌شوند، اما چنین ادعای واهی دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: حتما راه عزت ما و رهایی مستضعفین عالم از زیر یوغ مستکبرین جهاد و مقاومت است. راهی که سید مقاومت با صبر و تحمل سختی‌ها طی کرد، این راه، انتخاب همه اولیا، شهدای والامقام هلال احمر، نیرو‌های مسلح، بسیج، جبهه مقاومت، امنیت، مدافع حرم و حریم بود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر استان خراسان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت گفت: پیگیری این منطق و توجه به بقیه السیف شهدا و شهید گمنام توجه خوبی است و الحمدلله برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات ستادی اداری اجرایی به شایستگی در حال انجام است.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با هر شهادتی تکلیف ما مضاعف می‌شود و این منطق نورانی پیش چشم ما است. ان‌شاءالله که در مسیر خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشش مضاعف کنیم و با ساماندهی اقدامات خود شاهد اجرای شایسته ماموریت باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار