شب گذشته در مرز لبنان چه گذشت؟

ارتش اسرائیل که بامداد امروز از آغاز حمله زمینی به جنوب لبنان خبر داده و حتی مدعی نفوذ به خاک لبنان شده بود، اما در نبرد با مقاومت لبنان زمین‌گیر شده و طرح اولیه آنها تا کنون با شکست مواجه شده است.
کد خبر: ۶۹۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵ - 01October 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته مناطقی را در اطراف «وادی برغز» و شهرک‌های «کوکبا»، «راشیا الفخار»، «کفرکلا»، «الخیام»، «نهربلاط»، «دیرسریان» و رودخانه «اللیطانی» بمباران کرده‌اند.

ناکامی صهیونیست‌ها در تجاوز زمینی به لبنان/ شب گذشته در مرز لبنان چه گذشت؟

سخنگوی ارتش اشغالگران قدس نیز مدعی شد که نیرو‌های ارتش عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کردند. به گفته این نظامی صهیونیست، این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است.

طبق گزارش رسانه‌های عربی، چند ساعت پس از اعلام رسمی حمله زمینی به لبنان، تاکنون نظامیان کودک‌کش صهیونیستی که از پشتیبانی کامل هوایی و توپخانه‌ای برخوردار هستند، حتی نتوانسته‌اند دیوار مرزی را بشکافند و تلاش همه‌جانبه صهیونیست‌ها عملا شکست خورده است، چراکه برنامه صهیونیست‌ها با هوشیاری یگان شنود و اطلاعات مقاومت لو رفته و با شکست مواجه شده است. 

با این وجود، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدام از شروع حمله و عبور از خط مرزی و ورود به خاک لبنان خبر می‌دادند و دلیل این مسئله هم این بود که فکر می‌کردند که طرح آنها به نتیجه خواهد رسید و رزمندگان مقاومت توان دفاعی خود را از دست خواهند داد؛ اما صهیونیست‌ها بدون اینکه بتوانند از ایده‌ها و طرح‌های خبیثانه خود استفاده کنند، باید وارد لبنان شده و آنجا با کلاس جدیدی از نبرد با رزمندگان مقاومت مواجه شوند. 

آنچه رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشروی زمینی در نزدیکی منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی گزارش می‌دهند، دروغ و بی‌اساس است. چون بر اساس اذعان برخی از رسانه‌های عبری هنوز دقایقی از آغاز پیشروی زمینی صهیوینست‌ها به سمت لبنان نگذشته بود که نظامیان این رژیم به دلیل آتش گسترده مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

شبکه خبری المیادین نیز در واکنش به عملیات روانی اسرائیل در یورش به خاک لبنان گزارش داد: هنوز هیچ ردپایی از تجاوز نظامیان صهیونیست به جنوب لبنان، باوجود ادعای آغاز تهاجم زمینی به خاک این کشور مشاهده نشده است.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی اذعان کردند که طی ۴۰ دقیقه، ۳۵ موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

مقاومت لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز با شلیک ده‌ها موشک به شمال فلسطین اشغالی مواضع نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف را درهم کوبید و مانع از نزدیک شدن نظامیان صهیونیست به مرز‌های لبنان شد.

انتهای پیام/ 411

برچسب ها: لبنان ، مقاومت ، فلسطین ، غزه ، رضوان ، موشک
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار