طلیعه پیروزی/۲

اهتزاز پرچم فلسطین را به روشنی می‌بینم

امام خامنه‌ای نگاهی امیدوارانه و منطقی به آینده جبهه مقاومت و شکست نهایی رژیم صهیونیستی دارند، ایشان همواره تاکید داشتند که پیروزی از آن فلسطینیان است و بر همین اساس فرمودند: «من به طور روشن می‌بینم که در آینده نزدیک پرچم فلسطین، در همان جای حقیقی خودش، همه دنیا را به خود متوجه خواهد کرد.»
کد خبر: ۶۹۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۱ - 02October 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس ـ رسول حسنی ولاشجردی؛ امام خامنه‌ای داشتن امید در مبارزه و پرهیز از یاس و سرخوردگی در میدان جهاد را مهمترین رمز پیروزی جبهه حق می‌دانند. ایشان معتقد هستند که دشمن علی‌رغم تبلیغات گسترده خود قوی و صاحب قدرت نیست. بلکه این جبهه حق است که گاهی فریب این دروغ بزرگ را می‌خورد. جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، دروغ شکست ناپذیری دشمنانش را ثابت کرد. 

اهتزاز پرچم فلسطین را به روشنی می‌بینم

در این روز‌ها که عملیات طوفان‌الاقصی به اوج خود رسیده و جبهه مقاومت رهبران بزرگی، چون «اسماعیل هنیه» و «سید حسن نصرالله» را در کنار خود ندارد باید دانست که این حرکت بزرگ جوانان مقاومت متوقف نخواهد شد؛ چراکه جبهه مقاومت بر اندیشه مقاومت استوار است و نه بر ظاهر نام‌ها و نشان‌های رهبران خود. به همین دلیل روشن است که انقلاب اسلامی ایران بعد از امام خمینی (ره) نه تنها متوقف و منحرف نشد بلکه با شتاب بیشتر قله‌های اقتدار را طی کرده است.

متن زیر که قسمت دوم آن را در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با نگاه امیدوارانه به مسئله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی جوانان فلسطینی را به ادامه مبارزه تشویق و امت جهان اسلام را به حمایت از ملت فلسطین دعوت می‌کنند.

رژیم صهیونیستی رفتنی است

«نگاه به فلسطین امروز که در آن دولتی ـ حماس ـ پایبند به اصل بی‌خدشه «آزادی از اشغال صهیونیستی» بر سر کار آمده و مقایسه آن با غربت و انزوا و ناتوانی ملت فلسطین در گذشته و بالاخره نگاه به جامعه جوان در کشور‌های اسلامی و نسل روبه رشد و روبه افزایشی که با گرایش به ارزش‌های اسلامی و نفرت روزافزون از آمریکا و غرب در حال رشد و بالندگی است. نگاه به این همه می‌تواند بخت واژگون و سیاست‌های شکست خورده مستکبران غربی و پیش از همه آمریکا را به درستی به تصویر بکشد و شکل‌گیری هویت متحد اسلامی را نوید دهد.» (۱)

«مسأله فلسطین که یک مسأله غم انگیز برای دنیای اسلام بود، امروز با این که وحشیگری صهیونیست‌ها نسبت به فلسطینیان چند برابر شده است، در عین حال امید را شما در ناصیه ملت فلسطین مشاهده می‌کنید. امروز خود اشغالگران فلسطین از ادامه راه خودشان احساس و اظهار یأس می‌کنند؛ خودشان اعتراف می‌کنند که به بن‌بست رسیده‌اند. رژیم آمریکا که بعد از پایان روزگار و انهدام شوروی سابق احساس می‌کرد کد خدای دهکده جهانی است و آقا و سرور بی‌منازع دنیاست، شما ملاحظه کنید در مناطق مختلف دچار بن‌بست، دچار اشکال‌های اساسی و گره‌های بازنشدنی است.

به بهانه مبارزه با تروریسم وارد این منطقه حساس شدند؛ در افغانستان، در عراق، در لبنان، در فلسطین. در همه مناطق که شما ملاحظه کنید، نقشه‌های آمریکا، یکی، پس از دیگری نقشه‌های باطل از آب در آمده است و هیچ گونه امیدی به پیشرفت این نقشه‌ها نیست؛ خودشان هم امید ندارند و این را بر زبان هم می‌آوردند؛ ذکر هم می‌کنند.» (۲)

«در نقطه مقابل، دشمن صهیونیست هم از لحاظ روحیه، هم از لحاظ واقعیت ساخت و وجود خارجی خود، روز به روز ضعیف‌تر شده است. امروز بزرگان صهیونیست اعتراف می‌کنند که رو به ضعف و انهزام و شکست هستند و مسلما دنیای اسلام آن روز را خواهد دید و امیدواریم همین نسل کنونی مردم فلسطین ببینند آن روزی را که فلسطین در اختیار مردم فلسطین، ملت فلسطین و صاحبان خانه قرار گرفته است و آنها بتوانند آنجا به اراده خودشان و آنچنانی که شایسته آنها است، زندگی کنند.» (۳)

«ملت مجاهد فلسطین و مردم و دولت مردمی غزه نیز بدانند که دشمن خبیث آنان اکنون از همیشه ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر است. جنایت [رژیم صهیونیستی] نشان درماندگی و سراسیمگی رژیم غاصب است. سنت الهی بر این جاری شده که ستمگران در اواخر دوران ننگ‌آلود خود، به دست خویش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزدیک‌تر کنند.

حمله به لبنان و سپس حمله به غزه در سال‌های پیش، از جمله همین اقدام‌های دیوانه‌وار بود که تروریست‌های صهیونیستی را به دره سقوط نهایی نزدیک‌تر کرد. حمله به کاروان امدادی بین‌المللی در آب‌های مدیترانه نیز اقدام ابلهانه دیگری از همان قبیل است. برادران و خواهران فلسطینی! به خداوند حکیم و قدیر اعتماد کنید، قدرت خود را باور کنید و بر آن بیفزایید و به پیروزی نهایی یقین داشته باشید.» (۴) 

قدرت فلسطین بیدار است

«ما معتقدیم که ملت‌های مسلمان، در هر نقطه از دنیا که هستند، اگر تصمیم بر ایستادگی برای اسلام و نصرت آن داشته باشند، پیروز خواهند شد. اساس قضیه، این است که مسلمانان در هر نقطه از عالم که هستند، باید تصمیم بگیرند از عدالت دفاع کنند، از عدالت بگویند: در مقابل ظلم بایستند و از اسلام دفاع کنند. قدرتمندان عالم که بر همه جا مسلطند، خودشان قدرتشان را افسانه‌ای جلوه داده‌اند. واقعیت قدرت آنها با آنچه که دارند خیلی متفاوت است.

اگر امریکا از آن قدرتی که ادعا و تلقین می‌کند برخوردار بود، امروز باید از مبارزات فلسطین اثری دیده نمی‌شد؛ اما می‌بینید که مبارزات مردم فلسطین، روز به روز پیش می‌رود. فلسطینی‌ها مشکل‌ترین مشکل را برای رژیم صهیونیست غاصب به وجود آورده‌اند. اینها قوی هستند و غالب خواهند شد؛ به شرط این که صبر کنند. اسرائیلی‌های غاصب و خبیث از هر طرف حرکت کنند، شکست می‌خورند و ضربه می‌بینند. البته مبارزین فلسطینی خسته نشوند؛ مقاومت کنند و بایستند و از سخن خود برنگردند. دشمن، آسیب‌پذیر است. همه دشمنانی که با ملت‌ها مبارزه می‌کنند، آسیب‌پذیرند.» (۵)

«من به طور روشن می‌بینم که در آینده نزدیک، علیرغم میل آمریکا و صهیونیست‌ها و سازشکاران برخی از کشور‌هایی که در منطقه هستند، کشور و پرچم فلسطین، در همان جای حقیقی خودش، یک روز همه دنیا را به خود متوجه خواهد کرد. شرط این آینده مهم تاریخی، همین است که مردم خود فلسطین، بیدار باشند.
نسلی که امروز، نسلی است که با شعار اسلامی، با هدف اسلامی، با تکیه به اسلام و به برکت آشنایی با قرآن، در صدد این است که کاری کند که از یک ملت مسلمان، انتظار می‌رود. این، نشانه‌های آن کار بزرگی است که انجام می‌دهند. غاصبان سرزمین فلسطین، به فکر این نباشند که دائما پای این و آن را به ماجرا بکشانند و بگویند: جمهوری اسلامی ایران، تحریک می‌کند. تحریک کسی لازم نیست. امروز به برکت بیداری اسلامی، ملت‌های مسلمان بیدارند. 

امروز جوانان فلسطین، می‌دانند که راه عزت و سعادت و مسلمانی چیست؟ البته در سرتاسر دنیای اسلام هم، دل مخلصان به یاد آنها می‌تپد. این همدلی، مخصوص ایران نیست؛ شما به هر کشور اسلامی که بروید، با هر مذهبی از مذاهب اسلامی که باشند، اگر به سراغ انسان‌های آگاه و مخلص بروید، خواهید دید دلشان به یاد فلسطین و مردم آن می‌تپد.» (۶) 

۱ ـ پیام به مناسبت کنگره عظیم حج ۸ دی ۱۳۸۵،
۲ ـ در دیدار مسئولان نظام ۱۱ مهر ۱۳۸۷،
۳ ـ خطبه‌های نماز عید سعید فطر ۱۰ مهر ۱۳۸۷،
۴ ـ پیام در پی جنایت دریایی رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان دریایی آزادی غزه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹،
۵ ـ بیانات در دیدار مهمانان خارجی دهه فجر ۱۸ بهمن ۱۳۷۱، 
۶ ـ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم از سراسر کشور ۱۸ مهر ۱۳۷۵

منبع: «فلسطين از منظر حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای/ سعيد صلح ميرزايی.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار