تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمت‌رسانی به ایثارگران مازندران

اوحدی در سفر به استان مازندران و در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان گفت: انسجامی که در استان مازندران جهت حل مشکلات جامعه ایثارگری وجود دارد می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
کد خبر: ۶۹۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ - 01October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، اظهار داشت: ایشان ۳۲ سال با عزت و اقتدار، رهبری حزب الله لبنان را که خط مقدم جبهه مقاومت است برعهده داشت.

تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمت‌رسانی به ایثارگران مازندران

وی افزود: شهادت تعداد زیادی از فرماندهان ارشد حزب الله و سپاه پاسداران و در کنار آن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی که اوج خباثت خودش را نشان داد، باعث شد پرچم سید حسن نصرالله در دست شهروندان سراسر دنیا، حتی در ایالت متحده دیده شد.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ظاهر شهادت شاید سخت باشد، اما باطن آن همان گونه که در پیام مقام معظم رهبری آمده بود؛ این است که حزب الله و جبهه مقاومت به طور حتم پیروز خواهد شد.

وی افزود: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به این نکته توجه کرد که بزرگترین حادثه دوران خلقت حادثه عاشورا است که بزرگ‌تر از آن نداشته و نداریم؛ طبق فرموده پیامبر اعظم (ص)، امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بعد از بیش ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کردند که بزرگترین گردهمایی تاریخ خلقت بشریت محسوب می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پس از حادثه عاشورا در جهان اسلام هیچ جنگ بزرگ و طولانی مدتی همچون دفاع مقدس نداشتیم که هشت سال و با احتساب اسارت اسرا ۱۰ سال طول بکشد، اضافه کرد: در دفاع مقدس تمام دنیا یک طرف و ما تنها بودیم و در شرایطی که یک سال و نیم از انقلاب بزرگ ما گذشته بود و مردم شادمان از پیروزی انقلاب اسلامی بودند، درگیر چنین شرایطی شدند، اما می‌بینید که نتیجه آن چه شد و دنیا دید که صدام به چه ذلتی از دنیا رفت.

اوحدی ادامه داد: گاهی اوقات ظاهر یک اتفاق را می‌بینیم در حالیکه باطن آن مهم‌تر است و باید به آن توجه شود. مقام معظم رهبری فرمودند شک نکنید که خون شهید مظلوم مقاومت باعث پیروزی حزب الله خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما در استان مازندران شهدای زیادی داریم. زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گزارش عملکرد خود را ارائه دادیم، ایشان فرمودند که ما در قبال جامعه ایثارگری دو رویکرد داریم، در ابتدا رویکرد ظاهری که مهم است و دیگری رویکرد باطنی که جوهره اصلی آن محسوب می‌شود، روزمره‌گی و غفلت نباید ما را از نورانیت و برکت جامعه ایثارگری دور کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اگر ارزش‌های کربلا در طول تاریخ جاودان ماند به این دلیل بود که اجازه ندادند تحریف شود و باعث این اجتماع بزرگ در مراسم اربعین حسینی بود. باید مراقب آفت تحریف باشیم، باید پیام شهدا منتقل شود.

وی افزود: اولین تفاهم‌نامه دولت چهاردهم که در کابینه به امضا رسید، تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزیر مسکن و شهرسازی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است؛، وزیر راه و شهرسازی که خود نیز فرزند شهید است، در جمع مدیران استانی اعلام کرد که اجرای هرچه سریع‌تر این تفاهم‌نامه را مطالبه می‌کند.

 اوحدی با اشاره به اینکه زیبنده نیست در کشور ما با این همه ظرفیت، مادر شهید و یا جانباز قطع نخاع، هنوز هم مسکن نداشته باشد، تاکید کرد: شما کار را شروع کنید، موانع برداشته خواهد شد. این اولین سفر استانی ما بود که در آستانه شروع کنگره «شهدای غریب در اسارت» انجام شد و انسجامی که در استان مازندران وجود دارد می‌تواند الگویی برای حل مشکلات در سایر استان‌ها باشد که در همین راستا در زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران هم نباید کوتاهی شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار