حضور میزبانان «محفل» در منزل شهید نیلفروشان+ فیلم

میزبانان برنامه «محفل» با حضور در منزل خانواده شهید عباس نیلفروشان به تلاوت آیاتی در مورد شهدا و تفسیر آن پرداختند.
کد خبر: ۶۹۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ - 01October 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، سردار «عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران در لبنان طی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه (ششم مهر) همراه با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا قاسمیان»، «احمد ابوالقاسمی» و «حامد شاکرنژاد» از میزبانان برنامه محفل روز گذشته (دوشنبه، ۹ مهر) برای عرض تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت سردار نیلفروشان به دیدار خانواده شهید رفتند.

در بخشی از این دیدار، «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان و از میزبانان محفل به تلاوت آیه ۱۶۹ سوره آل عمران پرداخت.

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ/ و هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانند؛ بلکه آنها زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند ﴿۱۶۹﴾»

در بخش دیگر این دیدار نیز «حامد شاکرنژاد» قاری بین‌المللی کشورمان و از میزبانان محفل به تلاوت آیه ۱۵۴ سوره بقره پرداخت.

«وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ/ و به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مُرده نگویید؛ بلکه آنان زنده‌اند، ولی شما نمی‌فهمید ﴿۱۵۴﴾»

شهید نیلفروشان اجر انتخاب خود را دیده است

در ادامه نیز حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا قاسمیان» استاد حوزه و دانشگاه و یکی از میزبانان محفل با استفاده از آیه ۹۵ سوره نساء در مورد انتخاب شهید نیلفروشان در زندگی گفت.

«لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا/ مؤمنانی که بدون عذر و ضرر (مثل بیماری و معلولیت) از جهاد بازنشسته‌اند، با مجاهدانی که با اموال و جان‌های خویش در راه خدا جهاد می‌کنند، یکسان نیستند. خداوند، جهادگران با اموال و جانشان را بر وانشستگان (از جنگ) به درجه‌ای برتری داده است. خداوند همه مؤمنان را وعده (پاداش) نیک‌تر داده است، ولی خداوند مجاهدان بر بر وانشستگان، با پاداش بزرگی برتری داده است. ﴿۹۵﴾»

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان در مورد انتخاب شهید نیلفروشان اظهار داشت: حاج عباس آقای نیلفروشان این را برای خود تعیین کرد و خواست که اینگونه زندگی کند. وی این سبک زندگی را انتخاب کرد که در جبهه مقاومت باشد و برای آن هزینه بپردازد. شهید نیلفروشان این را انتخاب کرد و این خوش انتخابی است که او کرده و اجر این انتخاب را هم دیده است.

وی افزود: واقعاً شهادت چیزی نیست که گیر هر کسی بیاید. خوشا به سعادت این بزرگوار که الآن در خدمت حضرت ابا عبدالله (ع) است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها