در هشتادوپنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین مطرح شد؛

شکل‌گیری یک هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه‌های جداگانه در موضوع تشکیل امت اسلامی

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: درخصوص تشکیل امت اسلامی، یک هیئت اندیشه‌ورز شکل یافته و کارگروه‌های جداگانه هم تشکیل خواهیم داد. اربعین فرصت بسیار مناسبی برای حرکت به این سمت، فعالیت‌های بین‌المللی و تعامل و هماهنگی با شخصیت‌های کشور‌های مختلف است.
کد خبر: ۶۹۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ - 01October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، هشتادوپنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به‌منظور بررسی عملیات و چالش‌های اربعین ۱۴۰۳ و برنامه‌ریزی و ارائه راهکار در موسم آینده با حضور اعضا و نمایندگان کمیته‌ها و نهاد‌های مختلف فعال در اربعین، امروز (سه‌شنبه) در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.

در این نشست، اعضا و نمایندگان دستگاه‌های فعال در حوزه اربعین در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در اربعین ۱۴۰۳ و چالش‌ها گزارش دادند و پیشنهادات و راهکار‌های مورد نظر خود برای هم‌افزایی بیشتر میان دستگاه‌ها و رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت را بیان کردند. 

شکل گیری یک هیئت اندیشه ورز و کارگروه‌های جداگانه درموضوع تشکیل امت اسلامی

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این نشست در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته، تصریح کرد: امسال در حوزه‌های حمل و نقل، تدارکات، اسکان، پشتیبانی، مشارکت‌های مردمی و... ساماندهی خوبی صورت گرفت و با همکاری ستاد‌ها، گروه‌های مردمی، موکب داران و کمیته مشارکت‌های مردمی اتفاقات بسیار خوبی در این عملیات سنگین و بزرگ رقم خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های توسعه زمانی درخدمات‌رسانی به زائران و تاثیرات آن در بخش‌های مختلف افزود: با این حال با هماهنگی و مفاهمه بیشتر با طرف‌های ایرانی و عراقی تدابیر خوبی اندیشیده شد و این تلاش‌ها موجب شد که مراسم اربعین به‌خوبی برگزار شود. البته این به‌معنای آن نیست که مشکلات و چالش‌هایی وجود نداشت که باید با برنامه‌ریزی مناسب درصدد رفع آن بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع تشکیل امت اسلامی افزود: در این ارتباط، یک هیئت اندیشه‌ورز شکل یافته و کارگروه‌های جداگانه هم تشکیل خواهیم داد. اربعین فرصت بسیار مناسبی برای حرکت به این سمت، فعالیت‌های بین‌المللی و تعامل و هماهنگی با شخصیت‌های کشور‌های مختلف است و نگاه حوزه‌های فرهنگی، نخبگان و رسانه باید به این سمت جلب شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی همچنین در حاشیه هشتادوپنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درگفت‌وگویی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت در چند سال گذشته در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مختلف به زائران اربعین گفت: امروز برای ماندگاری هرچه بیشتر اربعین ارائه خدمات را باید به سمت و سوی دیگری سوق داد و در این راستا دولت چهاردهم می‌تواند توجه بیشتری به حوزه‌های رسانه، هنر، فرهنگی و مطالعاتی داشته باشد و به این عرصه‌ها کمک کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در موسم اربعین برای آگاهی‌بخشی در خصوص وضعیت مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و فلسطینیان ادامه داد: بحث مقاومت و جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی از مسائلی است که فعالان عرصه اربعین حسینی به آن پرداخته و ایفای نقش می‌نمایند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین همچنین به حضور داوطلبانه مردم در انجام بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی اربعین اشاره کرد و لزوم توجه ویژه به ظرفیت‌های باقی مانده در این عرصه را خواستار شد.

وی با اشاره به حضور گسترده بانوان و خانواده‌ها در پیاده روی اربعین افزود: بخش‌های کودک و بانوان در این آیین معنوی از مواردی است که بیش از این باید مورد توجه و حمایت فرهنگی قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار