خطیب حرم مطهر رضوی:

شهادت سید حسن نصرالله به محور مقاومت جان تازه بخشید

حجت‌‌الاسلام واعظ شهیدی گفت: پس از شهادت سید حسن نصرالله، حتی کسانی که از نظر اعتقادی به او نزدیک نبودند نیز بر مظلومیت او گریستند و خون او جان تازه‌ای به جریان مقاومت بخشید.
کد خبر: ۶۹۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶ - 01October 2024

شهادت سید حسن نصرالله به محور مقاومت جان تازه بخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، ویژه‌برنامه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 این ویژه‌برنامه با قرائت زیارت امین‌الله و عرض ارادت زائران و مجاوران به محضر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عبدالحمید واعظ شهیدی» کارشناس مذهبی به ایراد سخن پیرامون شخصیت شهید پرداخت.

وی اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیسم کرد و عاقبت در این راه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: این مجاهد نستوه در سخت‌ترین شرایط مسئولیت دبیرکلی حزب‌الله لبنان را بر عهده گرفت و در مدت ۳۲ سالی که این مسئولیت را بر عهده داشت در ابتدا جنوب لبنان را از وجود اسرائیلی‌ها پاک‌سازی کرد و سپس در جنگ ۳۳روزه، ضربات مهلکی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه سید حسن نصرالله مایه فخر و مباهات دنیای تشیع بود، افزود: پس از شهادت این بزرگ‌مرد، حتی کسانی که از نظر اعتقادی به او نزدیک نبودند نیز بر مظلومیت او گریستند و خون او جان تازه‌ای به جریان مقاومت بخشید.

حجت‌الاسلام‌ واعظ شهیدی خاطرنشان کرد: هرچند ضایعه فقدان این مجاهد نستوه برای امت اسلام بسیار سخت و جانکاه است ولی باید توجه داشت عزت اسلام و مسلمانان از همان ابتدا در پرتو جهاد، ایثار و شهادت بوده و این روند تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) نیز ادامه خواهد داشت.

 این مراسم با حماسه‌خوانی مداح و مرثیه‌سرای اهل‌بیت علیهم‌السلام، میثم مطیعی و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) با نوای ابوطالب خالق‌پور و رضا قانع همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار