فرمانده انتظامی استان همدان:

برگزاری ۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در همدان/عملیات «وعده صادق ۲» باعث التیام زخم‌های مردم غزه و لبنان شد

سردار «امیری» از برگزاری ۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در همدان خبر داد و گفت: شعار این هفته «مردم قانون‌مدار است» که انتظار داریم سطح انضباط اجتماعی در جامعه ما بالا رود و مردم در حوزه‌های مختلف با پلیس مشارکت کنند.
کد خبر: ۶۹۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ - 02October 2024

برگزاری ۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در همدان/عملیات «وعده صادق ۲» باعث التیام زخم‌های مردم غزه و لبنان شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار «سلمان امیری» فرمانده انتظامی استان همدان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت، اظهار داشت: شهید «سید حسن نصرالله» همه هستی خودش را برای جهاد خرج کرد و محور مقاومت را در منطقه در دست گرفت و امروز شاهد گسترش جبهه مقاومت هستید.

عملیات «وعده صادق ۲» باعث التیام زخم‌های مردم مظلوم غزه و لبنان شد

وی افزود: عملیات «وعده صادق ۲» باعث التیام زخم‌های مردم مظلوم غزه و لبنان از رژیم غاصب اسرائیل بود و موجی از شادی در سراسر دنیا پراکنده شد. دشمن تا بن دندان مسلح و مورد حمایت استکبار جهانی در نهایت استیصال مانده و این فقط یک بخشی از اقتدار جمهوری اسلامی بود.

 فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی امروز در مبارزه با جرایم و ناهنجاری‌ها به عنوان مجاهد فی سبیل الله در همه عرصه ها حاضر است، گفت: کمتر روزی است که شاهد پرپر شدن عزیزان ما به صورت گمنام در سطح کشور نباشیم که یاد و خاطره شهدای فراجا را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی امسال امسال «پلیس هوشمند، مردم قانونمدار» است، افزود: این هوشمندی هم در رفتار پلیس و هم در تجهیزات مدنظر ما است، یک پلیس آموزش دیده دارای اوصاف اخلاقی برای خدمت به مردم و حرفه ای با تجهیزات و امکانات مناسب که خور شان مردم باشد.

سردار امیری ادامه داد: برای مکانیزه کردن عملیات‌ها نیاز به تعامل با سایر سازمان‌ها داریم که امیدواریم با قلم شما خبرنگاران به سطح تعامل بالایی برسیم، به طور مثال در حوزه مانیتورینگ شهری نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها داریم تا دیگر نیازی به حضور پلیس نباشد‌.

وی خاطرنشان کرد: مردم با رعایت انضباط پلیس را در انجام ماموریت‌ها کمک می‌کنند و با همکاری هم شاهد برقراری امنیت و ثبات پایداری در حوزه امنیت و آرامش در سطح استان هستیم. این نشانه اعتماد و رضایتمندی مردم به پلیس است و در هر ماموریتی موفق بودیم به حساب همکاری و رضایتمندی مردم می‌گذاریم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه هوشمندی در رفتار و ابزار لازمه کار پلیس متخصص و حرفه‌ای است، گفت: یکی از بخش‌های شعار این هفته «مردم قانون‌مدار است» که انتظار داریم سطح انضباط اجتماعی در جامعه ما بالا رود و مردم در حوزه‌های مختلف با پلیس مشارکت کنند و سطح همکاری را بالا ببرند.

برگزاری ۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در همدان

وی با اشاره به برگزاری قریب به ۱۲۰ به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سطح استان همدان، عنوان کرد: شعار نخستین روز «پلیس هوشمند، جامعه ایرانی و حفظ ارزش‌ها» است که که دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها با امامان جمعه، سخنرانی در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه اقتدار و مردم یاری و غرفه سلامت را در محل نماز جمعه از جمله برنامه‌ها است.

سردار امیری ادامه داد: شعار روز دوم روز «پلیس هوشمند، مردم قانونمندی و انضباط اجتماعی» است که برنامه‌های این روز تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان و یادواره شهدای یگان ویژه است‌.

وی ادامه داد: شعار روز سوم «پلیس هوشمند، مشارکت مردمی و انسجام اجتماعی» نامگذاری شده است که دیدار مدیران محترم عامل موسسات خدمات حفاظتی و جلسه دیدار اولیا سربازان با فرماندهان و ورزش صبحگاهی از برنامه‌های این روز است.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: شعار روز چهارم «پلیس هوشمند، خادمان غیور و امنیت پایدار» است که نشست صمیمی با خانواده کارکنان و برگزاری مسابقه تیراندازی از جمله برنامه‌های این روز است‌.

وی ادامه داد: شعار روز پنجم «پلیس هوشمند، روز آمدی دانش بنیانی» است که اهم برنامه‌های این روز شامل اهدای خون، همایش کلانتران برگزیده ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه بوعلی و ملاقات مردمی است‌.

امیری به تشریح برنامه‌های روز ششم با شعار «پلیس هوشمند، سرباز فداکار و امنیت» پرداخت و گفت: تقدیر از فرهنگ یاران و فعالان حوزه ترافیک، تقدیر از رانندگان نمونه و نشست با معتمدین پلیس و گروه‌های رجع و افراد تاثیرگذار در استان از جمله برنامه‌های این روز است.

وی عنوان کرد: شعار هفتمین روز پلیس هوشمند، تلاش، خدمت و ایثار و شهادت» نامگذاری شده که غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا از جمله برنامه‌‌ها در آخرین روز هفته است.

 فرمانده انتظامی استان همدان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به برقرا ی ۷۰۶ هزار و ۵۶ فقره تماس با پلیس در شش ماهه گذشته، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه یک درصد رشد داشته که ۲۰۷ هزار و ۴۶۷ مورد منجر به عملیات پلیسی شده است. ۳۴ درصد از تماس‌ها عملیاتی و مابقی تماس‌ها ارشاد و حمایتی است.

وی درخصوص میزان سرقت‌ها در شش ماهه اول امسال، بیان داشت: کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت‌های مهمه و افزایش ۱۵ درصدی وقوع سرقت‌های خرد را داشتیم که مجموع سرقت‌ها نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش داشته و میزان کشف به کشف ۲۷ درصد افزایش داشته است.

امیری عنوان کرد: در حوزه پلیس پیشگیری نیز ساماندهی ۳۳۲ نفر از نگهبانان مجتمع‌های مسکونی،۱۱۴نفر از نگهبان از نگهبانان مجتمع‌های تجاری، ۴۷۶نفردر کارخانجات و کارگاه‌های خصوصی،۴۹۱نفر نگهبانان مرغداری‌ها و دامداری‌ها، ۱۳۸نفر شبگرد شهری و ۳۸۲نفر شبگرد روستایی به کارگیری شدند که کمک موثری برای جلوگیری از سرقت داشته‌اند.

 وی ابراز داشت: درخصوص اقدامات خودمراقبتی نیز به دستگاه‌های اداری اعلام کردیم و با بسیاری از آنان جلسه گذاشتیم و شاهد کاهش سرقت تجهیزات و اموال دولتی بودیم. همچنین در حوزه سیم‌کابل با اقدامات خوب شاهد کنترل این سرقت ها هستیم.

خبرنگاران زبان گویای مطالبات اجتماعی هستند

 فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه شما خبرنگاران زبان گویای مطالبات اجتماعی هستید، گفت: در حوزه پلیس پیشگیری جلساتی را با مردم داشتیم و همچنین در این خصوص پیامک‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم نیز ارسال کرده‌ایم.

افزایش ۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان

این فرمانده انتظامی در ادامه به تشریح اقدامات شاخص پلیس مبارزه با مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: در حوزه پلیس مواد مخدر ما بیش از ۵ هزار و ۷۸۵ کیلو کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به سال گذشته، ۹ درصد افزایش داشته است، در حوزه دستگیری‌ها هم هفت هزار و ۳۸ نفر دستگیری داشتیم که دستگیری معتاد و نگهدارنده مواد، ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در مجموعه شش هزار و ۹۸۸ عملیات همکاران ما در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر در شش ماه گذشته انجام دادند.

وی اضافه کرد: توقف ۱۲۵ خودرو و موتورسیکلت در حوزه مواد مخدر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه، ۶ درصد رشد داشته است. همچنین یک هزار و ۱۳۵ طرح در حوزه مواد مخدر انجام شده که ۸۴۲ مورد پاکسازی بوده است. ۲۰۱ مورد اجرای طرح در محورهای مواصلاتی و ۹۲ فقره طرح هم برای کنترل شهرستانها و روستاها انجام شده است.

امیری در ادامه به تشریح اقدامات پلیس فتا پرداخت و گفت: متاسفانه جرائم این حوزه در شش ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه، ۱۵ درصد افزایش داشته که کلاهبرداری رایانه ما ۴۴/۵ درصد از جرائم سایبری، برداشت اینترنتی غیرمجاز ۲۸ درصد، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها ۱۶ درصد، مزاحمات اینترنتی ۸/۵ درصد و سایر جرایم قریب به ۴ درصد از جرایم را تشکیل می‌دهند.

افزایش ۴۵ درصدی کشف پرونده‌های سایبری

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰۵ درصد از پروند‌های سایبری کشف شده که ۴۵ درصد افزایش داشته است و در این راستا ۸ باند کلاهبرداری اینترنتی و ۱۶۰ مجرم اینترنتی دستگیر شده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت مردم در بحث فوریت‌های پلیس فتا و سایبر هستیم، چراکه تماس به موقع با پلیس فتا در کاهش جرائم این حوزه موثر است به طوری که ۱۵ هزار تماس با شماره ۹۶۳۸۰ برقرار شده که ۱۰ درصد آن ماموریتی و مابقی راهنمایی شده‌اند.

امیری در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۱۳۵۰ حساب بانکی که در اختیار مجرمان بوده مسدود شده است، گفت: ۲۴۶ دستگاه تجهیزات الکترونیکی که متعلق به مجرمان بوده شناسایی شد، همچنین ۴۱ مورد کارگاه آموزشی پلیس فتا و پویش خرید امن با هدف پیشگیری از کلاهبرداری برگزار شده است.

وی به تشریح اقدامات پلیس راهور استان همدان پرداخت و افزود: در خصوص پلیس راهور شاهد کاهش ۲۷ درصدی تصادفات فوتی درون شهری هستیم و ۳۵ درصد هم کاهش متوفیان را داشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها اتفاق می‌افتد، بیان داشت: از کل تصادفات ۱/۱۵ رصد در جاده‌های برون شهری اتفاق می‌افتاد که مسئولان باید توجه ویژه به جاده‌های برون شهری و روستایی داشته باشند.

نقص سیستم روشنایی دومین عامل تصادفات در سطح استان

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین آمار تخلفات حادثه ساز، در جاده استان مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است که باید فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: اقدامات خطرساز رانندگان هم جان خودشان و بقیه را به خطر می‌اندارد، نقص سیستم روشنایی دومین عامل تصادفات با بالاترین درصد فراوانی است.

وی به اقدامات معاونت اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار  پرونده به مراکز مشاوره ما در سطح کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی ارجاع شده که از این تعداد ۷۱ درصد منجر به سازش شده است و مابقی مشاوره دریافت کرده‌اند.

کسب رتبه اول در حوزه صیانت و سطح رضایتمندی مردم

امیری در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به کسب رتبه اول در حوزه صیانت و سطح رضایتمندی مردم، عنوان کرد: در حوزه بازرسی و صیانت از همکاران مردم خط هستند و خادم مردم هستیم و اعتماد و رضایت مردم برای ما مهم است که در تماس مردم با سامانه ۱۹۷، ۶ هزار و ۹۵۲ فقره تماس داشتیم که شاهد افزایش ۳۰ درصدی تقدیرها و کاهش ۳ درصدی انتقادها بودیم.

وی در پایان به تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی پرداخت و گفت: امسال ۳۰۴ میلیارد تومان کشفیات کالا داشتیم که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. متهمین دستگیر شده در این حوزه ۷۵۵ نفر بوده‌اند. همچنین ۴ درصد افزایش  کشفیات کالا را شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار