یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید غریب اسارت با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از مسئولان و عموم مردم شهید پرور در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ - 03October 2024

یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاریبرگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید غریب اسارت امروز ۱۲ مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از مسئولان و عموم مردم شهید پرور در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، نماینده ولی‌فقیه در استان با گرامیداشت یاد شهدای والامقام و با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان در خصوص مشکلات جهان اسلام فرمودند که اینها زاییده دشمنی دشمنان غریبه و بیگانه است که از فرسنگ‌ها دورتر به منطقه می‌آیند و در امور در سرزمین‌های اسلامی دخالت و فضای نفرت‌انگیز بین ملل مسلمان جهان ایجاد می‌کنند.

وی با یادآوری خون پاک شهدایی همچون شهید سید حسن نصرالله و سید عباس موسوی، ادامه داد: این همه جنایت و خونریزی حاصل حضور شوم و نامیمون و آلوده دشمنان است که در سرزمین‌های اسلامی نفوذ کردند و جنایت و توطئه می‌کنند تا قسمتی از خاک سرزمین اسلامی را در دست بگیرند و هر ندای مخالفی را یا خاموش کردند یا فریب دادند.

امام جمعه شهرکرد با تصریح اینکه نفرت بین مردم ایران و عراق نیز حاصل همین دخالت‌های بیگانه بود، بیان کرد: جنگ خانمان‌سوز بین این دو ملت باعث پرپر شدن هزاران جوان دسته گل از دو ملت شد که چه بسیار از اینها شیعه و مسلمان بودند. این آتش فتنه‌ای بود که دشمنان دخالت‌گر در منطقه شعله‌ور کردند. امروز، اما می‌بینیم که مردم عراق در پیاده‌روی اربعین حسینی ایرانیان را روی چشم خود قرار می‌دهند و این واقعیت رابطه بین دو ملت است

فاطمی در پایان اظهار کرد: امیدواریم ملل مسلمان بیش از پیش بیدار و متوجه شوند که آمریکا و انگلیس و اسرائیل دوست آنها نیست و نباید فریب لبخند آنها را بخورند.

اجرای سرود و نمایش، سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت، رونمایی از شناسنامه و پرونده شهدای غریب اسارت و نیز تجلیل از خانواده‌های این شهدای والامقام از دیگر بخش‌های کنگره استانی ۱۶ شهید غریب اسارت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار